در گردهمایی مداحان و شعرای آئینی مطرح شد؛

رئیس خانه مداحان: خطر بزرگ امروز دوقطبی‌سازی حزب‌الهی‌هاست/ جهاد تبیین هنر و ظرافت می‌طلبد

طاهری ناامیدشدن دشمن در دوقطبی‌سازی جامعه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه خطر بزرگ امروز دوقطبی‌سازی حزب‌الهی‌هاست، گفت: در جهاد تبیین باید هنرمندی در مواضع و ظرافت به‌کار بست.
کد خبر: ۵۷۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ - 31January 2023

خطر بزرگ امروز دوقطبی‌سازی حزب‌الهی هاست/ جهاد تبیین هنر و ظرافت می‌طلبدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین تجلیل و تکریم از ستایشگران اهل‌ بیت (علیهم‌السلام)، اولین گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شاغل در شهرداری تهران با حضور «هادی سهامی» رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، «مصطفی خرسندی» و جمعی از شاعران و مداحان برگزار شد.

«مرتضی طاهری» رئیس خانه مداحان کشور به تجمع مداحان در این مراسم اشاره کرد و با بیان اینکه این جلسه شناسنامه خوبی را از شهرداری تهران برای ما به نمایش گذاشت، اظهار داشت: انتخاب و فراگیری و ارائه شعر خوب کار اصلی مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی رسالت مداحان را جهاد تببین دانست و با تاکید براینکه وظیفه و رسالت یک مداح تبیین است و تبیین نیاز به جهاد دارد، افزود: گاهی اشخاص در لحاظ موضع تبیینی فکر ریزش فالوور می‌کنند پس جهاد تبیین مرد میدان می‌خواهد تا بتوانیم اعتقاد ریشه‌دار و اصیل‌مان را بیان کنیم.

رئیس خانه مداحان کشور تاکید کرد: باید تعارف و رودربایستی از دیگران را کنار گذاشت؛ اگر دیگران را در زندگی و مسیر اهل بیت (علیهم‌السلام) مؤثر می‌دانیم باید بدانیم شرک در ما لانه کرده است؛ بسیاری در زندگی دچار شرک شده‌اند درحالی که تابلوی زندگی‌شان طور دیگری است.

طاهری با بیان اینکه اگر خدا را همه‌کاره بدانیم و مهره تایید اهل بیت (علیهم‌السلام) را داشته باشیم از کسی نمی‌ترسیم و نگرانی نخواهیم داشت، افزود: کوتاهی نسبت به وظیفه‌مان در اتفاقات اخیر در توئیت زدن و استوری کردن مان وجود داشت؛ برخی از دوستان ملاحضه و رعایت کردند و شاید برخی شأن خودشان را بر شأن اهل بیت (ع) و انقلاب ترجیح دادند و مقدم دانستند.

وی نسبت به دوقطبی‌سازی هشدار داد و افزود: دشمن وقتی نتوانست جامعه را دوقطبی کند و ناامید شد به دوقطبی‌سازی جامعه حزب‌الهی‌ها دامن زده است لذا خطر بزرگ امروز دوقطبی کردن مداحان و حزب‌الهی هاست.

مداح نماز اول‌ وقت و احترام به پدر و مادر را جدی بدانند

در ادامه، «مصطفی خرسندی» مداح اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) به‌ تشریح جایگاه مداحان پرداخت و با بیان اینکه مداح به‌معنی متدین بودن است، گفت: یعنی کاری کنیم هرکسی با ما هم‌نشین شد جذب امام حسین (ع) شود، چون ما آمده‌ایم با امام حسین (ع) محشور شویم و به‌دنبال مشهور شدن نیستیم.

وی نماز اول وقت و احترام به پدر و مادر را لازمه و مقدمه‌ی فعالیت و تاثیرگذاری نسبت به مردم دانست و گفت: از مواردی که واقعا باید توجه به آن داشت نماز اول وقت است که سطحی گرفته می‌شود؛ تعقیبات بعد از نماز نفوذ کلام به‌وجود می‌آورد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها