مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج شهرداری تهران:

جهاد فرهنگی و علمی اولویت است/ شعرا و مداحان آئینی به دغدغه‌های اصلی بپردازند

حجت‌الاسلام صابری‌نیا جهاد فرهنگی و علمی را اولویت فعالیت‌ها دانست و گفت: شعرا و مداحان آئینی به دغدغه‌های اصلی کشور و رهبر معظم انقلاب اسلامی بپردازند.
کد خبر: ۵۷۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ - 31January 2023

جهاد فرهنگی و علمی اولویت است/ شعرا و مداحان آئینی به دغدغه‌های اصلی بپردازندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین تجلیل و تکریم از ستایشگران اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، اولین گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شاغل در شهرداری تهران با حضور «مرتضی طاهری» رئیس خانه مداحان کشور، «هادی سهامی» رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، «مصطفی خرسندی» و جمعی از شاعران و مداحان برگزار شد.

جهاد فرهنگی و علمی اولویت است

حجت‌الاسلام والمسلمین «نعمت‌الله صابری‌نیا» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج شهرداری تهران در تشریح هدف این گردهمایی اظهار داشت: در مجموعه بسیج شهرداری تهران بزرگ استعداد بسیار و فرصت‌های طلایی نهفته شده است که اگر ساماندهی شوند می‌توانند گره بسیاری را از شهر تهران و کشور باز کند.

وی پرداختن به کانون‌های قرآنی بسیج شهرداری و کانون شعرای آئینی و جامعه مداحان را دغدغه این مجموعه دانست و افزود: دغدغه رهبر معظم انقلاب مبتنی بر مسائل فرهنگی کشور است و یکی از عناصری که می‌تواند این دغدغه را برطرف کند، جامعه شعرا و مداحان آئینی است که نیازمند تامین سازوکار و تشکیلات است.

حجت‌الاسلام صابری‌نیا به پشتیبانی بسیج و سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه ما در آن دوران مجموعه‌های متولی زیادی برای کار داشتیم که امروز باید این مجموعه‌ها به میدان جهاد تبیین بیایند، گفت: امروز جهاد فرهنگی و علمی مطرح است که جهاد تببین در آن اولویت دارد و جلسات مداحان در این مسیر، جلسه‌های شهید پروری است که نتیجه خلوص مداحان مومن، متدین و رزمنده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج شهرداری تهران استمرار جنگ میان جبهه حق و کفر را مورد تاکید قرار داد و تأکید کرد: باید نوجوانان و جوانان را برای دفاع عظیم از قرآن و عترت در جنگ ترکیبی امروز آماده کنیم چراکه هئیات‌ها کانون جهاد فی‌سبیل‌الله در راه احیای مکتب امام حسین (ع) و شهادت است.

وی جهاد تبیین را استمرار هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: بخش مهمی از جهاد تبیین برعهده شاعران و مداحان است؛ کانون جامعه مداحان باید در بسیج شهرداری شکل بگیرد تا بتوانیم انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود.

در پایان میلاد حسنی و محمد بیابانی شاعران آئینی، اشعاری را به ساحت امیرالمومنین (علیهم‌السلام) و حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (علیهم‌السلام) تقدیم کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار