۴۴ سال افتخار/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی:

نمایشگاه «موزه عبرت» مهم‌ترین رویداد فرهنگی دهه فجر خراسان جنوبی است

«فرخنده» برپایی این نمایشگاه را مهم‌ترین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی در دهه فجر و کار جدید و نو دانست و گفت: این نمایشگاه در مقابل جریان تطهیر چهره پهلوی و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص «جهاد تبیین» طراحی شده است.
کد خبر: ۵۷۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ - 31January 2023

نمایشگاه «موزه عبرت» مهم‌ترین رویداد فرهنگی دهه فجر خراسان جنوبی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، در آستانه دهه فجر نمایشگاه «موزه عبرت» امروز (سه‌شنبه) با حضور «محمد عباسی» معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی، «فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در بیرجند گشایش یافت.

«علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم، اظهار داشت: ابتکار عمل دولت سیزدهم درخصوص صرفه‌جویی از محل هدفمندی یارانه‌ها و ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۴ به دستگاه‌های فرهنگی ستودنی است چرا که یکی از خروجی این ابتکار عمل، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پرداختن به حوزه فرهنگ است.

وی برپایی این نمایشگاه را مهم‌ترین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی در دهه فجر و کار جدید و نو دانست و گفت: این نمایشگاه در مقابل جریان تطهیر چهره پهلوی و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص «جهاد تبیین» طراحی شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: بخش اول این نمایشگاه فضایی تاریک و دوران مخوف پهلوی را به تصویر می‌کشد و بخش انتهای نمایشگاه هم از دوران بیداری و آزادخواهی مردم شهر بیرجند به تصویر کشیده شده است.

فرخنده با ابراز امیدواری از اینکه خروجی این نمایشگاه، تولید آثاری در ترویج استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: با توجه پیشینه انقلابی و فرهنگی مردم خراسان جنوبی تصمیم به برپایی نمایشگاه موزه عبرت با زبان هنر گرفتیم.

وی ابراز داشت: امروز ‌می‌بینیم که کمپین در حمایت از افرادی ایجاد می‌شود که سرزمین، دارایی و منابع مردم را فروختند و به فرهنگ، دین و اعتقادات مردم هم رحم نکردند لذا ما به این نتیجه رسیدیم که برای مقابله در حوزه هنر نمایشگاه موزه عبرت را با مشارکت هنرمندان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازه این نمایشگاه از خراسان رضوی منتقل شد و اجرای آن را مجموعه هنری و گروه‌های مردمی برعهده گرفتن، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا پایان بهمن ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید عموم مردم دایر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار