۴۴ سال افتخار/ فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان:

دهه فجر خاری در چشم دشمنان است

امیر سرتیپ دوم خلبان «نوری» با اشاره به اینکه دهه فجر خاری در چشم دشمنان است گفت: امید است این انقلاب تا قیام حضرت مهدی (عج) پابرجا بماند.
کد خبر: ۵۷۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۴ - 03February 2023

دشمنان به‌ دنبال زمین خوردن انقلاب اسلامی هستندامیر سرتیپ دوم خلبان «صمد نوری» فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان، با اشاره به جایگاه نیروی هوایی در بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۲۱۶ شهید خلبان باعث رشد شجره طیبه انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر خاری در چشم دشمنان است، عنوان کرد: دشمنان به‌ دنبال زمین خوردن انقلاب اسلامی هستند و امید است این انقلاب تا قیام حضرت مهدی(عج) پابرجا بماند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان در خصوص دستاوردهای نیروی هوایی در ایام انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی در نیروی هوایی به ایالات متحده و مستشاران وابسته بودیم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با روحیه خودباوری پرسنل نیروی هوایی، روز به روز به شعار ما می‌توانیم نزدیک می‌شویم و ۸ سال دفاع مقدس را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

امیر سرتیپ دوم نوری با بیان اینکه امروز به خودکفایی رسیدیم، یادآور شد: دوران امتحان فعالیت نیروی هوایی در دوران انقلاب و ورود امام خمینی (ره) به کشور بود که از آن سرافراز بیرون آمدیم و در ادامه آزمایشات را پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه اولین روز جنگ اولین نیرویی که پاسخی دندان‌شکن به دشمن داد، نیروی هوایی بود و پایگاه شهید بابایی نیز در این عرصه نقشی مهم داشت و در این راستا در سه ماهه اول جنگ ۱٠۵ شهید از نیروی هوایی تقدیم کردیم، اضافه کرد: پیشتازی در جهاد خودکفایی از مهم‌ترین دستاوردهای نیروی هوایی در انقلاب اسلامی بود و نیروی هوایی به قطعات نیاز داشت و در همین راستا این عرصه از قطعه‌سازی شروع شد و به ساخت جنگنده رسید.

فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان اضافه کرد: از دیگر دستاورد انقلاب، تاسیس دانشکده خلبانی بود و در این راستا در سال ۱۳۶۱ این دانشکده تأسیس شد و دانشجویان با کیفیت بالایی در آن آموزش می‌بییند و از سمتی ساخت شبیه‌ساز از دیگر دستاورهای نیروی هوایی است.

نوری ادامه داد: مردم‌یاری یکی از اقداماتی است که در بلایای طبیعی اولین نیروی امدادرسان، نیروی هوایی است و محرومیت‌زدایی از دیگر اولویت‌ها و اقدامات نیروی هوایی است.

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: نیروی هوایی گروه نجوا (نخبگان جوان ولایت‌مدار و انقلابی) را تشکیل داده و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب قدم برمی‌داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار