نماینده ولی فقیه در ایلام:

فتح ارتفاعات میمک اولین فتح استراتژیک جمهوری اسلامی در دفاع مقدس بود

حجت الاسلام «کریمی تبار» گفت: فتح ارتفاعات میمک توسط عشایر غیور استان اولین پدیده‌ای در دوران ابتدایی دفاع مقدس است که در طول کل جنگ تاثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۵۷۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵ - 31January 2023

فتح میمک اولین فتح استراتژیک جمهوری اسلامی در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام حجت الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: فتح ارتفاعات میمک توسط عشایر غیور استان اولین پدیده‌ای در دوران ابتدایی دفاع مقدس است که در طول کل جنگ تاثیرگذار بوده است و اولین فتحی که استراتژی دفاعی کشور را ایجاد کرد فتح میمک بوده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام و مردم این دیار نقش مهم و تاریخی در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس داشته اند، افزود: نقش ایلام در دوران دفاع مقدس با توجه به آواره شدن مردم این دیار، مهاجر پذیری مردم ایلام در دوران جنگ از دیگر نقاط کشور، مقاومت و ایستادگی مردم و حضور عشایر و طوایف این استان در دفاع از کیان اسلامی بایستی در کشور و بیان شود.

امام جمعه ایلام گفت: یکی از اولویت‌های ساخت فیلم در استان موضوع ایلام در جنگ است، که باید تمام جوانب جنگ در آن گنجانده شود.

وی بیان کرد: نقش عشایر در جنگ و همکاری آنان با ارتش، حادثه زمین فوتبال چوار و شهادت ورزشکاران، نقش آیت الله حیدری ایلامی و ساماندهی مردم برای دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس از جمله ویژگی‌های بارز دوران دفاع مقدس است و باید به گونه‌ای فیلمی در مورد ایلام ساخته شود و توجه کشور به ایلام و ظرفیت‌ها و داشته‌های این استان جلب شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه باید در ساخت فیلم در مورد ایلام، به گونه‌ای عمل شود که در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان گام‌های بزرگی برداشته شود، گفت: نقش ایلام در دوران دفاع مقدس مورد غفلت قرار گرفته و باید این نقش هنرمندانه بیان شود و موجب جلب نگاه‌ها به ویژه سرمایه گذاران به استان شود، امروز برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان نیاز به سرمایه گذار داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار