رونمایی از مجموعه مستند «انسان‌سازان»/ مدرسه سازی جهاد مقدس است

آیین رونمایی از مجموعه مستند «انسان‌سازان» به تهیه کنندگی علی شهاب‌الدین امروز در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ - 31January 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از مجموعه مستند «انسان‌سازان» به تهیه کنندگی علی شهاب‌الدین امروز (سه‌شنبه 11 بهمن) در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش، وحید جلیلی قائم مقام فرهنگی رسانه ملی، محسن برمهانی معاون سیما، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محسن یزدی مدیر، یاسر فریادرس قائم مقام و ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه مستند و همچنین جمعی از خیرین مدرسه‌ساز حضور داشتند.

وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از ۱۰ مستند خیرین مدرسه‌ساز گفت: فرهنگ کار خیر باید نشر داده شود و به درون مدرسه برود تا دانش‌آموزان به تدریج جایگزین خیرین عزیزی شوند که امروز چشم از دنیا فرو بسته‌اند.

وی با اشاره به تعهدات اخیر خیرین مدرسه‌ساز از آنها تجلیل کرد و افزود: اتفاقات عجیبی رخ داده که بسبار حائز اهمیت است، چند وقت گذشته که در اصفهان و در خدمت آقای قفلی و خیرین مدرسه‌ساز آن استان بودیم، آن عزیزان هزار و صد میلیارد تومان تعهد کردند، یعنی اگر تا سال گذشته روزانه یک کلاس توسط خیرین احداث می‌شد، امسال این عدد به ۲.۵ کلاس در روز رسیده است.

سرمایه‌های ملی ما همین خیرین هستند

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: خوشحالم که در این جلسه که اختصاص به خیرین مدرسه‌ساز دارد، حضور دارم و بسیار علاقه‌مندم که برای آن واژه نخستین را به کار ببرم. امیدوارم که سال بعد در همین ایام دومین برنامه با همین موضوع را برگزار کنیم و تبدیل به یک اتفاق سالیانه شود.

محمدرضا قربانی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب گفت: حضرت آقا روز گذشته فرمودند: در هر حوزه‌ای اگر چشم‌انداز نداشته باشیم، ممکن است دچار موازی‌کاری شویم یا برنامه‌هایمان به نتیجه نرسد. به نظرم در حوزه تبلیغات مدرسه‌سازی نیازمند برنامه منسجم و چشم‌انداز واضح و شفاف هستیم. اینکه بدانیم سال بعد در این عرصه باید در کجا قرار بگیریم. من فکر می‌کنم که سرمایه‌های ملی ما همین خیرین هستند که متأسفانه طی سال‌های اخیر بسیاری از خیرین مدرسه‌ساز را از دست داده‌ایم و دیگر در بین ما نیستند.

وی گفت: سوال من این است که چرا حتی یک فرم عکس یا یک فیلم کوتاه از این خیرین که مدارس زیادی را ساخته‌اند، نداریم. مگر اینها سرمایه‌های ما نیستند؟ چرا تلاش‌ها و خدمات آنها را تبدیل به مستند نمی‌کنیم تا همه آن را ببینند؟ همایش امروز قصد دارد به این سوال پاسخ بدهد.

قربانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: باید از آقای یزدی مدیر محترم شبکه مستند تشکر کنم. ایشان به ما قول داد که پای کار این اتفاق است و این قول ایشان امروز تبدیل به 10 قسمت مستند 40 دقیقه‌ای شده که هر کدام از آن برای ما یک سرمایه است.

آمادگی شبکه مستند برای ادامه ساخت مجموعه «انسان سازان»

در این مراسم محسن یزدی هم از آمادگی شبکه مستند برای ادامه ساخت مجموعه مستند «انسان سازان» خبر داد و گفت: این مجموعه به زحمت و پیگیری مجمع خیرین استان تهران انجام شد و ما دلمان می خواهد ادامه پیدا کند.

مدیر شبکه مستند گفت: از آقای قربانی دعوت می کنم در اولین فرصت که خودشان صلاح می دانند، قراردادی برای ساخت 20 قسمت دیگر از این مجموعه مستند ببندیم و کار را ادامه دهیم.

وی افزود: یکی از موانع این کار خضوع خیرین مدرسه ساز است و ما نمی دانیم برخی از این عزیزان را چطور راضی کنیم که مقابل دوربین تشریف بیاورند. مانع کار ما همین است که البته از اخلاص و بزرگی این بزرگواران است. من به عنوان فرزند کوچک شما از شما میخواهم جلو دوربین ما قرار بگیرید، مردم شما را دوست دارند و از شما تاثیر می گیرند، راه تکثیر خیر گسترش خیر است و من خواهش می کنم ما را از لطف خودتان محروم نکنید.

یزدی گفت: از این مجموعه آقای پرداختی به رحمت خدا رفته‌اند، چه خوب که زندگی ایشان ثبت شد و چقدر خوب است که مستند دیگر خیرین هم ساخته شود.

دوست داشتم که برای این جهاد مقدس کاری کنم

تهیه‌کننده مستند «انسان‌سازان» هم در این مراسم با اشاره به هدف خود از ساخت این مستند گفت: من سخنان حضرت آقا را بسیار گوش می‌کنم و برایم مهم بود که بتوانم به عنوان کسی که در رسانه فعالیت دارد، بخشی از فرمایشات رهبری را در قالب تصویر و مستند به نمایش بگذارم.

علی شهاب‌الدین افزود: ایشان چند سال قبل، دیداری با تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز داشتند. در آن دیدار، مدرسه‌سازی را به جهاد مقدس تعبیر کردند. دوست داشتم که برای این جهاد مقدس کاری بکنم تا این اتفاق بازتاب اجتماعی داشته باشد و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. برهمین اساس، خدمت آقای یزدی رسیدیم و به ایشان اعلام کردیم که آمادگی ساخت مستند در این موضوع را داریم. آقای یزدی با تواضع برخورد کرد و انگیزه مضاعفی پیدا کردم که این کار را انجام بدهم. در طول ساخت این مستند با سختی‌های زیادی روبه‌رو بودیم.

این مستندساز گفت: بعد از 25 سال کار کردن در تلویزیون، گونه‌های مختلف برنامه‌سازی را تجربه کرده‌ام. فکر می‌کنم لطف خداوند بود که در مسیر برنامه‌سازی‌ام، سوژه‌ای برای ساخت مستند از خیرین مدرسه‌ساز به من پیشنهاد شد. برهمین اساس، بسیار خوشحال می‌شوم که بتوانم ادامه این کار را بسازم و زندگی خیرین مدرسه‌‌ساز بیشتری را به تصویر بکشم. عشق و علاقه من نسبت به این انسان‌های شریف وصف‌نشدنی است.

اکران ویژه «انسان سازان» برای دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از ١٠ مستند تلویزیونی خیرین مدرسه ساز گفت: مستند خیرین مدرسه ساز در ۴ هزار مدرسه و در سینما فلسطین و شبکه شاد اکران می شود.

علیرضا کریمیان، با تاکید بر ارزشمندی مجموعه مستند انسان سازان که با موضوع خیرین مدرسه ساز ساخته شده است در زمینه ترویج کار خیر گفت: در آموزش و پرورش تاکنون اقدامات معنوی ارزنده ای در خصوص مدرسه سازی و کار خیر انجام شده اما حال که برای اولین بار، این فرصت تبدیل به یک مستند تلویزیونی شده و امروز رونمایی می شود؛ در صدد هستیم، این اتفاق را به یک رخداد فرهنگی بزرگ و ملی تبدیل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: به همین منظور، از ١١ تا ٣٠ بهمن این مستندات از شبکه مستند و شبکه های دیگر سیما پخش می شود و همچنین از ٢٣ تا ٣٠ بهمن در سینما فلسطین اکران هایی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان خواهیم داشت علاوه بر آن از ٢٣ بهمن تا ١۴ اسفند که روز احسان و نیکوکاری است، این مستندها در مدارس اکران و به مدت ١٠ روز ،روزی یک فیلم از تاریخ ٢٣ بهمن در سامانه شاد نیز منتشر شود تا با حمایت های وزارت آموزش و پرورش به امید خداوند در روز احسان و نیکوکاری مراسم اختتامیه این اقدامات ارزشمند را داشته باشیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به یکی از خیرین مدرسه‌ساز گفت: من آقای حافظی را بسیار دوست داشتم. با هم برای ساخت مدرسه در کشورهای دیگر همکاری کردیم و چندین مدرسه را در هند ساختیم. ایشان بسیار فعال بود. اکنون هم با خانواده ایشان مرتبطم و فکر می‌کنم خوب است که یک همایش درباره کارهای ایشان برگزار شود تا مردم ببینند که یک انسان چگونه می‌تواند تبدیل به یک خیر بزرگ و والامقام شود.

وی افزود: ما نیز در حوزه مدرسه سازی از ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد و امیدواریم خداوند به این هنرمندان و مستندسازان توفیق بیش از پیش دهد و به اندیشه همه این عزیزان برکت دهد که هنر خود را در را رشد علم و پیشرفت کشور قرار داده اند.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور نیز در این مراسم گفت: بنده امروز به جهت قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز و عزیزانی که اقدام به مستند کردن اقدامات خیرین داشته‌اند در این مکان حضور دارم، قدردانی از کسانی که همیشه سعی داشته‌اند تا فرهنگ انفاق، گذشت و ایثار هموار باشد.

وی با اشاره به وجود ۶۰ آیه مبارکه در قرآن کریم که به مبحث انفاق پرداخته است، گفت: باید بگوییم خیرین به ندای الهی پاسخ داده‌اند و با انفاق کردن این فرهنگ الهی را زنده نگه داشته‌اند‌.

حسینی افزود: توفیق بسیار بزرگی نصیب خیرین عزیز مدرسه ساز شده تا بتوانند مدرسه بسازند و دانش‌آموزان در آنجا پرورش یابند. بدانید و آگاهی باشید تا هر زمانی که آن مدرسه وجود دارد و حتی یک دانش‌آموز در آنجا مشغول به تحصیل است، شما خیرین عزیز شامل ثواب می‌شوید و این کار شما مصداق بارز باقیات و صالحات و عمل صالح است.

در پایان بخش‌هایی از این مستند پخش و از آن رونمایی شد. همچنین از با اهدای لوحی از خیرین مدرسه ساز و کارگردانان و تهیه کننده مجموعه مستند «انسان سازان» قدردانی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها