دوسوم استان مأرب در کنترل نیروهای یمنی

کمیته‌های انقلابی یمن طی درگیری‌های شدید روزهای اخیر مراکز نظامی و مناطق اصلی استان مأرب را از شورشیان منصور هادی بازپس گرفتند.
کد خبر: ۵۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ - 07November 2015

دوسوم استان مأرب در کنترل نیروهای یمنی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کمیتههای انقلابی یمن پس از سیطره بر مرکز استان «مأرب» و مناطق نظامی متعلق به ارتش یمن، به عملیات نظامی خود در این استان شرق یمن ادامه میدهند.

«زید علی الحوثی» سخنگوی کمیتههای انقلابی یمن در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این خصوص اظهار داشت: نیروهای کمیتههای انقلابی، مراکز اصلی در مأرب را پس از درگیریهای شدید با شبه نظامیان منصور هادی و تروریستها پس گرفتند.

وی افزود: این درگیریها طی 2 روز متوالی و با پشتیبانی حملات توپخانهای بزرگ ارتش یمن ادامه داشت که با پیروزیهای ارزشمندی همراه بود.

الحوثی با اشاره به اینکه 75 درصد از مساحت استان مأرب هم اینک در کنترل ارتش و کمیتههای انقلابی است، گفت: نیروهای کمیتههای انقلابی در حال تکمیل عملیات برای سیطره کامل بر استان مأرب هستند.

سخنگوی کمیتههای انقلابی یمن در مأرب تصریح کرد: تصرف مراکز دولتی و اصلی در استان مأرب نقش مهمی در درگیریها برای سیطره بر کل استان داشته است، به گونهای که کمیتههای انقلابی توانستهاند امنیت مناطق و راههای اصلی را فراهم کنند.

این فرمانده کمیتههای انقلابی همچنین از فرار دهها تن از شبه نظامیان منصور هادی و مزدوران عربستان با پیشروی انقلابیون در استان  خبر داد و گفت: در درگیریهای اخیر مأرب شمار زیادی از تروریستها کشته یا مجروح شدند و اجساد بیش از بیست و پنج تن از آنها به بیمارستانهای میدانی وابسته به سعودیها رسیده است.

الحوثی گفت: تصرف کامل مأرب شکست نیروهای ائتلاف سعودی-صهیونیستی در یمن را به همراه خواهد داشت.

منابع نظامی یمن در منطقه مرزی نجران نیز خبر دادند که یگان موشکی و توپخانهای رزمندگان ارتش یمن و کمیتههای انقلابی 2 پایگاه نظامی سعودی «نهوقه» و « رجلا» را هدف شلیک موشک و گلوله توپخانه خود گرفتند که با تلفات سنگین به صفوف دشمن همراه بود.

در منطقه اشغالی جیزان نیز منابع نظامی از کشته  و زخمی شدن شماری از نظامیان دشمن سعودی در حمله  توپخانهای رزمندگان ارتش و کمیتههای انقلابی یمن خبر داده و تاکید کردند که این پیروزیها همچنان ادامه دارد.

منابعی نظامی نیز از اقدام یگانهایی از ارتش و کمیتههای مردمی پایگاه الشبکه در الخوبه را هدف رگبار گلولههای توپخانه خود گرفتند.

یگان موشکی ارتش و کمیتههای مردمی نیز مواضع نظامی در روستای خل از توابع الخوبه را هدف گرفتند که تلفات سنگینی را به صفوف دشمن وارد کرد.

رزمندگان ارتش و کمیتههای مردمی یمن با حمله توپخانهای به مواضع نظامی سعودیها در منطقهای کوهستانی موسوم به قلل الشیبانی در منطقه ظهران موجب ترس و وحشت در صفوف نظامیان دشمن شدند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار