معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

حضور ۱۵۰ هزار محصل در اعتکاف دانش آموزی/ آغاز جشن تکلیف پسران از ۱۵ بهمن

باقرزاده از گفت: در هر مسجد به طور میانگین حضور ۱۰۰ دانش‌آموز را پیش‌بینی کرده‌ایم که در مجموع ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف حضور دارند.
کد خبر: ۵۷۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ - 01February 2023

حضور ۱۵۰ هزار محصل در اعتکاف دانش آموزی/ آغاز جشن تکلیف پسران از ۱۵ بهمنبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم گلبانگ انقلاب‌ در جمع خبرنگاران، درباره اعتکاف دانش آموزی، اظهار داشت: به صورت خودجوش تمام مناطق آموزش و پرورش که تقریبا ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش در سراسر کشور است با هماهنگی سازمان تبلیغات، کانون مساجد، شورای تبلیغات اسلامی و نهاد‌های فعال در برگزاری اعتکاف، یک مسجد به دانش آموزان دختر و یک مسجد به دانش آموزان پسر اختصاص دادند البته در برخی مناطق مثل شهر اصفهان بیش از یک مسجد را اختصاص دادند.

باقرزاده ادامه داد: در هر مسجد به طور میانگین حضور ۱۰۰ دانش آموز را پیش‌بینی کرده‌ایم که در مجموع ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در اعتکاف حضور دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: مهم‌تر از برگزاری اعتکاف، مراسم متناسب دانش‌آموزان است؛ توصیه کردیم که برنامه‌ها ویژه دانش‌آموزان از حیث مسائل معنوی، سخنرانی‌ها و دعا‌ها طراحی شود؛ همچنین مربیان متخصص باشند که بتوانند یک فضای دلچسبی را برای بچه‌ها فراهم کنند.

وی ادامه داد: بخشی از نشست‌های اوقات اعتکاف ما به پرسش و پاسخ اختصاص داده می‌شود چرا که دانش‌آموزان سرشار از سؤال هستند و تلاش کردیم که در مساجد، گفتگو و پرسش و پاسخ را داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و با بیان اینکه عمدتاً دانش آموزان دوره متوسطه دوم در اعتکاف حضور دارند، گفت: ثبت‌نام در اعتکاف دانش آموزی از طریق مدارس و سامانه نورینو انجام می‌شود.

باقرزاده درباره جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر، گفت: برنامه‌های نور چشم که شامل آموزش احکام، نماز و تقلید شروع شده است و به طور نمادین جشن تکلیف پسران همزمان با ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) در استان‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار