نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

آمادگی ۲۵۰ مسجد مازندران برای میزبانی از معتکفین

آیت الله «محمدی لایینی» از آمادگی ۲۵۰ مسجد مازندران برای میزبانی از معتکفین خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳ - 02February 2023

آمادگی ۲۵۰ مسجد مازندران برای میزبانی از معتکفینبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه جامعه روحانیون شهر سرخرود که به میزبانی امام جمعه این شهر برگزار شد، ضمن تبریک ایام، اظهار داشت: اینکه در شهرستان محموآباد پروژه‌هایی به اعتبار هزار میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود از برکات نظام و دولت انقلابی است.

آیت الله محمدی لایینی با اشاره به آیه‌های ۱۲۴ و ۱۲۵ سوره بقره، تصریح کرد: امامت عهد خداست و شایسته کسانی است که مصداق عهد امامت هستند، همه ما باید نسبت به جایگاه امامت و امام وفادار باشیم، هم معتقد و هم ملتزم، حال امام معصوم جای خودش را دارد، اما جایگاه امامت جایگاه بزرگی است، همه ما وظیفه داریم حرمت این جایگاه و جایگاه رهبر معظم انقلاب را همراه با وحدت حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: دشمن با راه اندازی اغتشاشات می‌خواست با وحدت و انسجام ملی مبارزه کند، می‌خواستند نقطه قوت را هدف بگیرند بنابراین باید به جایگاه امامت وفادار باشیم، خدا را شکر ملت ایران در این چهار دهه علیرغم همه جنگ‌ها، صبر و استقامت خود را نشان دادند، مهمترین مولفه قدرت مردم هستند، تجهیزات نظامی و نیرو‌های امنیتی در فرع آن قرار دارد.

امام جمعه ساری اعلام کرد: بهترین خدمت، خدمت به این ملت برای حفظ این مولفه و بدترین خیانت ناراضی کردن ملت به‌خاطر گرفتن این مولفه قدرت و پشتوانه نظام است.

این مسئول با اشاره به آیه‌ای از سوره بقره درباره اعتکاف، اظهار کرد: برای اعتکاف روز شنبه سیزدهم رجب ۲۵۰ مسجد در سطح استان آماده میزبانی شده اند البته از تعداد داوطلبان هنوز آمار نهایی ارائه نشده که باید مورد تشویق قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در مدت دو سال کرونایی کمبود معنویت به‌وجود آمده، اعلام کرد: ما در این مدت دچار کمبود معنوی شدیم، اما الان باید جبران شود، قرآن یکی از بهتری کانون‌های رشد معنویت است که در این راستا شورای توسعه قرآنی در حال شکل‌گیری است سرخرود به‌عنوان هفتمین شهر میزبان برگزاری این جلسه است.

آیت الله محمدی لایینی در پایان گفت: توقعمان این است که ائمه جماعات در هفته حداقل پنج جلسه در حد یک ربع الی ۲۰ دقیقه به تفسیر قرآن بپردازند و همچنین جلسات خانگی قرائت قرآن برگزار شود، امیدواریم که ۲۲ بهمن امسال با حضور جانانه و پرشور مردم همراه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها