فرمانده سپاه ساوه خبر داد:

اعزام ۳۰۰ دانش‌آموز ساوجی به اردوی «راهیان نور»

«سرهنگ مهدی» از برگزاری افزون بر ۳۰۰ برنامه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ - 01February 2023

اعزام 300 دانش‌آموز ساوجی به اردوی راهیان نوربه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «علیرضا مهدی» امروز (پنج شنبه) در خصوص فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دهه فجر، دهه‌ طلوع انقلاب است. به همین خاطر، بزرگداشت آن بایستی با اهمیت خاصی و پرشور انجام گیرد.

وی گفت: قبل از دوران حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی، حاکمیت و مناسبات بین حاکم و مردم، همواره رابطه‌ غیراسلامی سلطان و رعیت و رابطه‌ غالب و مغلوب بوده است ولی دهه‌ فجر آمد و این سلسله‌ غلط و معیوب و این رشته‌ بیمار را قطع کرد و تمام شد.

فرمانده سپاه ساوه گفت: دهه فجر، مظهر شکوه، عظمت و فداکاری ملت ایران است و عزت ایران و ایرانی، بلکه عزت اسلام و مسلمین در این دهه و به‌ دست ملت مقاوم و شجاع و قهرمان ایران پایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: با شروع دهه فجر، خاطرات این ملت تکرار می‌شود و باید در راستای تحقق منویات رهبری در خصوص جهاد تبیین، این خاطرات و این حوادث، به‌وسیله آگاهان ویژه به نسل جدید منعکس‌ شود.

وی بیان کرد: گرامیداشت دهه مبارک فجر، مانع بزرگی در راه تحقق اهداف دشمنان انقلاب اسلامی است، آنها سعی می‌کنند انقلاب را از یاد مردم ببرند اما دهه فجر، انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) و اراده و عظمت امام بزرگوار را به یاد مردم می‌آورد.

سرهنگ مهدی در پایان به برگزاری حدود ۳۰۰ برنامه در جشن فجر انقلاب اسلامی امسال اشاره کرد و گفت: گلباران مزار مطهر شهدا، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، یادواره‌های شهدا، مسابقات ورزشی، علمی و فرهنگی، بازدید از موزه عبرت توسط بسیج محلات و اقشار بسیج، دیدار با امام جمعه، حضور پیشکسوتان و مبارزین زمان انقلاب در مدارس شهرستان جهت روشنگری و جهاد تبیین، برپایی میزهای خدمت با حضور مدیران به جهت رفع مشکلات مردم در مساجد، کرسی‌های آزاد اندیشی، میقات صالحین بسیجیان در نماز جمعه، برنامه‌های کارگری در صنایع و کارخانجات شهرصنعتی و نشست‌های بصیرتی در مساجد، پایگاه‌های بسیج و افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی و طرح‌های محرومیت زدایی توسط گروه بسیج سازندگی از برنامه های ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساوه، است.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ساوه در مراسم بدرقه ۳۰۰ دانش دختر به مناطق راهیان نور همزمان با دهه فجر نیز گفت: راهیان نور فرصت مغتنمی است که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم.

وی گفت: نسل نوجوان ما با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس با رشادت‌ها، از جان‌گذشتگی‌های مردان و زنان این سرزمین از نزدیک آشنا می‌شوند و با حضور در یادمان‌های شهدا از آن‌ها در زندگی و تحصیل مدد می‌گیرند.

سرهنگ مهدی افزود: راهیان نور بهترین فرصت برای جهاد تبیین و موثرترین برنامه برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده ایران اسلامی است. اردوهای راهیان نور دانش آموزی تحول آفرین بوده و اثرات تربیتی خوبی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به دانش آموزان آینده ساز ایران اسلامی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: دانش آموزان اعزامی در مدت چهار روز در مناطق عملیاتی و یادمان‌های اروند، شلمچه، دهلاویه و هویزه حضور یافته و از این اردوی فرهنگی تربیتی استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار