۴۴ سال افتخار/ استاندار مرکزی:

یک‌هزار و ۵۱۰ طرح در دهه فجر استان مرکزی بهره‌برداری می‌شود

«مخلثص الائمه» گفت: در دهه فجر امسال ۱۵۱۰ پروژه در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
کد خبر: ۵۷۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷ - 01February 2023

یک‌هزار و ۵۱۰ طرح در دهه فجر استان مرکزی بهره‌برداری می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از اراک،«فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی، امروز (چهارشنبه) همزمان با اولین روز دهه فجر در شورای اداری که در بیت تاریخی امام راحل برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین و پر جلوه ترین اوراق کتاب قطور تاریخ اسلام رقم خورده است، اظهار داشت: چهل و چهارمین جشن انقلاب را به شکلی دنبال می کنیم که با مجاهدت شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران، انقلاب در همه عرصه ها پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه کشور پیش از انقلاب در حوزه اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و ... شرم آورترین شرایط را داشت، اما امروز انقلاب اسلامی در همه عرصه ها برتری و پیشرفت های شگفت انگیزی داشته و استکبار جهانی نتوانسته این پیشرفت ها را پنهان کند، افزود: دشمن با استفاده از همه ابزارهای سخت و نرم نتوانست پیشرفت انقلاب اسلامی را متوقف کند و این عصبانیت را با اقدامات جدید هر روز بیشتر از دیروز نشان می دهد تا مانع پیشرفت انقلاب شود.

استاندار مرکزی در ادامه اظهار کرد: در طول سال دو مقطع زمانی به افتتاح پروژه ها اختصاص دارد که شامل هفته دولت(فعالیت های شش ماه نخست سال) و دهه مبارک فجر(شش ماهه دوم سال) می شود و در دهه فجر امسال ۱۵۱۰ پروژه در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد که البته طبق سیاست دولت سیزدهم کلنگ زنی هیچ پروژه ای انجام نخواهد شد و پروژه های نیمه تمام تکمیل می شود.

وی بیان کرد: ۱۱۲ پروژه با هزینه ۱۲۵ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۳۲۰ نفر در خمین افتتاح می شود که ۱۰۱ پروژه از این تعداد، عمرانی و ۱۱ پروژه اقتصادی است.

مخلص الائمه با بیان اینکه روز گذشته هیات عالی رتبه ای از امرا و فرماندهان نیروی دریایی ارتش برای اولین بار مهمان استان مرکزی بودند، گفت: فرماندهان بازدید فشرده و گسترده ای از صنایع داشتند و ۲۳ صنعت استان ظرفیت های خود را مطرح کردند. دیروز نقطه عطف لوکوموتیو اقتصاد دریا در استان مرکزی شکل گرفت و تفاهم نامه های متعددی به امضا رسید.

وی تاکید کرد: استان مرکزی به همان اندازه که در دفاع مقدس پشتیبان جنگ بود، امروز نیز طبق وظیفه می تواند در اقتصاد دریا فعال شود. این استان ساحلی نیست و اتصالی با دریا ندارد، اما صنایع قدرتمند این استان می تواند در توسعه اقتصاد دریا که توسعه اقتصاد کشور را به دنبال دارد، نقش موثری ایفا کنند، برهمین اساس ستاد معین اقتصاد دریا در استان شکل گرفته و دیروز گام های اولیه در این راستا برداشته شد و امیدواریم به زودی به عنوان اولین استان، بندر خشک را راه اندازی کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خمین در هفته پایانی دیماه، گفت: این هفته نقاط قوت بسیاری داشت و امید است بتوانیم سال آینده با قوت بیشتر و حذف کاستی های احتمالی هفته را موفق تر برگزار کنیم و تمرکز رسانه ها در سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) به سمت خمین جلب شود.

انتهای یپام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار