دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی هم افزایی بین استان‌های کشور را رقم زد

حجت الاسلام «شهریاری» گفت: برگزاری کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج رویداد مهم و تاثیرگذاری بود که هم افزایی در بین استان‌های کشور را رقم زد.
کد خبر: ۵۷۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱ - 01February 2023

کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی هم افزایی بین استانهای کشور را رقم زدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در مراسم تجلیل از همیاران کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری اولین اجلاسیه وحدت اسلامی در کردستان، اظهار داشت: برگزاری این اجلاسیه رویداد مهم و تاثیرگذاری بود که هم افزایی در بین استانهای کشور را رقم زد.

وی انسجام و هماهنگی بی نظیر نهادهای اجرایی کردستان را عامل موفقیت این اجلاسیه برشمرد و افزود: این تجربه فاخر در کردستان نشان داد که با همدلی می توان کارهای بزرگی انجام داد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: در این اجلاسیه حدود ۸۰ نفر از علمای خارجی حضور داشتند که بیانگر همصدایی همسایگان ایران در مسیر تقویت وحدت اسلامی بود.

وی تاکید کرد: دشمن سعی دارد با طرح پروژه ایرانی‌سازی، محوریت ایران اسلامی را امری وحشتناک جلوه دهد که این کنگره پیام همدلی ایران و همسایگان را به دنیا مخابره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به جنگ احد و شکست مسلمانان، آن را امتحانی برای گزینش مومنان از منافقان معرفی کرد و گفت: هر شکستی منجر به سقوط نمی‌شود بلکه تجربه‌ای می‌شود تا از آن درس گرفت و در فتنه اخیر با وجود اینکه شکستی در کار نبود، تجربه‌های بسیاری عاید شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: وقایع اخیر کشور نشان داد صبوری و حضور در میدان شهادت عامل غلبه بر هر فتنه‌ای است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار