رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد؛

اسکان اضطراری ۹۶ هزار نفر از زلزله‎زدگان خوی

«کولیوند» درباره خدمات‌رسانی هلال احمر به زلزله‌زدگان خوی، گفت: در اردوگاه‌ها پزشک مستقر کردیم تا در صورت نیاز خدمات لازم ارائه شود. کمبودها هم برطرف شده است و تاکنون بیش از ۹۶ هزار نفر را اسکان اضطراری دادیم.
کد خبر: ۵۷۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ - 02February 2023

اسکان اضطراری ۹۶ هزار نفر از زلزله‎زدگان خویبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر، در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان شهرستان خوی، با بیان اینکه تاکنون ۵۰ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده برپا شده است، اظهار داشت: حدود ۲۴ هزار تخته چادر در اختیار مردم در روستاهای متأثر از زلزله قرار گرفته و ارائه خدمات اسکان اضطراری در ۷۲ روستا انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه توزیع مواد غذایی در حال انجام است، گفت: با توجه به برودت هوا سعی کردیم اردوگاه‌ها را در سالن‌های ورزش و محل‌های ایمن انجام دهیم و در جاهایی که فضا باز است، سعی شده بخاری‌های برقی را در اختیار بگذاریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رضایتمندی خوبی وجود دارد و در اردوگاه‌ها پزشک مستقر کردیم تا در صورت نیاز خدمات لازم ارائه شود. کمبودها هم برطرف شده است و تاکنون بیش از ۹۶ هزار نفر را اسکان اضطراری دادیم؛ اما در اصل ۱۰ هزار خانوار دچار آسیب شده بود.

کولیوند با بیان اینکه تقریباً آنچه که مردم نیاز داشته‌اند، مهیا شده است، خاطرنشان کرد: پس‌لرزه‌ها باعث اضطراب مردم شده و تا پایداری شرایط در خدمت مردم هستیم و هرچه در توان داریم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها