فرمانده دوران دفاع مقدس:

دفاع مقدس همچنان در عرصه‌های مختلف ادامه دارد

سردار غلامپور گفت: اساتید درس دفاع مقدس، پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس، عنوان دفاع مقدس را فقط به یک دوره هشت ساله محدود نکنند؛ زیرا شهدای حوادث اخیر هم به واسطه دفاع از نظام، انقلاب و ارزش‌ها، شهدای دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۵۷۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ - 02February 2023

دفاع مقدس را در ۸ سال محدود نکنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از  اهواز، سردار «احمد غلامپور» از فرماندهان دوران دفاع مقدس امروز در همایش توان افزایی آموزشی اساتید درس دفاع مقدس خوزستان که در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، اظهار داشت: اساتید درس دفاع مقدس، پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس، عنوان دفاع مقدس را فقط به یک دوره ۸ ساله محدود نکنند.

وی افزود: شهدای حوادث اخیر هم به واسطه دفاع از نظام، انقلاب و ارزش ها، شهدای دفاع مقدس هستند و این دفاع تا مادامی که نظام جمهوری اسلامی پابرجاست باید تداوم داشته باشد؛ چون جنگ ها همچنان در شکل های مختلف، علیه کشور و ملت ما در حال برنامه ریزی است.

سردار غلامپور گفت: رویکردمان را باید نسبت به موضوع مهمی همچون دفاع مقدس تغییر دهیم چون نسل امروز ما، درک مناسبی از اوضاع و احوال و شرایط آن دوران ندارند و رسالت ما این است که با یک نگرش جدید و یک بیان متفاوت، جوانان مان را قانع کنیم که بپذیرند، ما در یک جنگ جهانی پیروز و سربلند شدیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: هر چه از زمان جنگ تحمیلی فاصله بگیریم، درک نسل ها از دوران دفاع مقدس سخت تر می شود، لذا باید با تبیینی نوین و ارائه مستندات نسل دانشجوی کشور را نسبت به مواضع مختلف آن دوران روشن و بصیر کنیم.

وی افزود: شک نکنید تا ۵۰ سال دیگر ، خیلی ها قصد دارند، دفاع مقدس ما را تنها به یک جنگ بین ۲ کشور تعبیر کنند این در حالی است که ما باید نسبت به واژه درست دفاع مقدس و ابعاد مختلف آن پافشاری کرده و تولید محتوا کنیم که تاریخ نتواند این دوران حماسی را حذف یا کمرنگ کند.

فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس متذکر شد: به نسل امروز با ارائه مستندات بگوئید که ما تنها با رژیم بعث وارد جنگ نشدیم یا بهتر بگویم از یورش ارتش بعث جلوگیری نکردیم بلکه با یک تفکر بزرگ استکباری و پشتوانه چند ابرقدرت به پیروزی رسیدیم.

وی بیان داشت: تنها به تدریس مطالب کتاب دفاع مقدس در دانشگاه ها اکتفا نکنید و با تدبیر و دانشی که دارید، برای جوانان امروز مصادیقی بیاورید که برای این نسل قابل لمس باشد مثلا جنگ اوکراین را تشریح کنید که چگونه آمریکا و بسیاری کشورهای دنیا چگونه در آن دخیل شده و دخالت کرده اند. به جوانان کشورمان با سند بگوئید که پشت پرده تمام اتفاقات علیه نظام و ملت ما در طول انقلاب، تفکر استکباری آمریکا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار