دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دومین روز جشنواره فیلم فجر برای فیلم اولی‌ها

دومین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درحالی با نمایش سه فیلم سپری شد که دو فیلم «آه سرد» و «جنگل پرتقال» توسط دو فیلمسازِ فیلم اولی تولید شده بود.
کد خبر: ۵۷۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 03February 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دومین روز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با نمایش فیلم «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی و تهیه کنندگی رضا محقق کار خودش را آغاز کرد. عزیزی که اولین تجربه سینمایی خودش را به جشنواره آورده است. دومین سانس این روز جشنواره فیلم فجر نیز با نمایش «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان کارگردان فیلم اولی و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی سپری شد و «یادگار جنوب» به عنوان سانس آخر به کارگردانی پدرام پورامیری و حسین دوماری و تهیه کنندگی مجتبی رشنود در خانه رسانه به نمایش گذاشته شد.

«آه سرد» هنری و سرد در همراه کردن مخاطب

«آه سرد» نخستین فیلم بلند داستانی ناهید صدیق در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر است که ایمان صدیق و علی باقری بازیگران اصلی آن هستند. محمد اشکانفر، سالار دریامج، امیر شمس، امیر آرام، کوروش اشراقی، حسام رضاییان، اهورا بهرامی، برسام بهرامی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «آه سرد» آمده است: بها و بهرام در جاده‌ای همراه و همسفر شده‌اند بی‌آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند. بها در فکر انتقام است تا به رنج هایش پایان دهد. «آه سرد» که از سوی اهالی رسانه مورد توجه خاصی قرار نگرفت اما با اظهارنظرهای جالبی همراه بود.

رضا محقق پس از نمایش فیلم در خانه رسانه در نشست خبری اثر، پرداختن به فیلم‌های هنری را دغدغه خودش دانست و گفت: می‌خواهم تا آخر عمرم در خدمت این نوع سینمای هنری باشم و هرکاری که بتوانم در راستای این نوع فیلمسازی کوتاهی نخواهم کرد.

«جنگل پرتقال» تجربه‌ی موفق برای یک فیلم اولی

فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» از تولیدات باشگاه فیلم اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی محسوب می‌شود که رسول صدرعاملی تهیه کنندگی آن را برعهده داشته است. صدرعاملی پس از معرفی محمد کارت به عنوان یک فیلمساز فیلم اولی، حالا دومین تجربه موفق خود را در اعتماد به فیلمسازانِ فیلم اولی خواهد داشت. 

در خلاصه آن آمده است: «سهراب بهاریان نمایشنامه‌نویس ناموفقی‌ست که به تازگی معلم دبیرستان شده است. حال پس از پانزده سال در یک سفر یک روزه به شهری که زمانی در آن تحصیل کرده است با واقعیتی رو به رو می‌شود...»

دومین روز جشنواره فیلم فجر برای فیلم اولی‌ها

میرسعید مولویان، سارا بهرامی، رضا بهبودی، رضا عموزاد، فراز سرابی، داوود فتحعلی بیگی، فرشته مرعشی، ارشیا بیک بین، حمیدرضا عباسی، زینب شعبانی، رضا پوده‌ای و حسام نورانی گروه بازیگران «جنگل پرتقال» را تشکیل می‌دهند.

عوامل اصلی این فیلم سینمایی عبارتند از جانشین تهیه‌کننده: ایمان موید طلوع، مدیر فیلمبرداری: مسعود امین تیرانی، تدوین: محمد نجاریان، صداگذاری و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، موسیقی متن: علی صمدپور، طراحی چهره‌پردازی: سیامک احمدی، مدیرتولید: عماد طاهری، دستیار اول کارگردان: ایمان توکلی، طراح صحنه و لباس: فراز مدیری، صدابردار: سامان شهامت، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، جلوه‌های بصری: کامیار شفیعی‌پور.

«یادگار جنوب» یک درام عاشقانه است

«یادگار جنوب» بعد از فیلم جان دار دومین تجربه کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری است. این فیلم که یک درام عاشقانه را با بازی وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، ساناز سعیدی و سحر دولتشاهی و صابر ابر را روایت می‌کند در تهران، گرمسار و قشم فیلمبرداری شده است و پربازیگرترین فیلم چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار