رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای:

بهبود وضعیت سایر صنایع در گرو همکاری با صنعت هسته‌ای است

فقهی گفت: عمده تلاش‌های سازمان انرژی اتمی ایران ناظر به رفع نیاز‌های جامعه و مردم در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، پزشکی و انرژی است.
کد خبر: ۵۷۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ - 03February 2023

بهبود وضعیت سایر صنایع در گرو همکاری با صنعت هسته‌ای استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید امیرحسین فقهی» در حاشیه برگزاری پنجاه و سومین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای اظهار داشت: عمده تلاش‌های سازمان انرژی اتمی ایران ناظر به رفع نیاز‌های جامعه و مردم در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، پزشکی و انرژی است.

فقهی افزود: خوشبختانه در ۱.۵ سال اخیر شاهد بهبود و افزایش تلاش‌ها در زمینه ارتقا فعالیت‌ها و دستیابی به فناوری‌های نوین در سازمان انرژی اتمی بوده‌ایم.

رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ادامه داد: یکی از دستاورد‌های صنعت هسته‌ای، ارتقای سطح سایر صنایع است؛ به این معنا که هر صنعتی که با صنعت هسته‌ای کشور همکاری داشته باشد، در رفع نیاز‌ها و ساخت تجهیزات می‌تواند بهبود روند حل مسایل و رفع نیاز‌ها را مشاهده کند.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد‌ها در صنعت هسته‌ای به مراتب از بسیاری از صنایع بالاتر بوده، میزان دقت نیز در انجام امور چند برابر است که این موارد می‌تواند نشان‌دهنده چرایی حضور صنعت هسته‌ای و کمک آن به سایر بخش‌ها باشد.

فقهی تصریح کرد: همکاری و حضور سازمان انرژی اتمی و صنعت هسته‌ای، منجر به ارتقا و رشد سایر صنایع کشور خواهد شد.

به گفته رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، برای نمونه اکنون صنعت خودروسازی در صورت همکاری با صنعت هسته‌ای شاهد ارتقای سطح کیفی خودرو‌های خود خواهند بود، صنایع هوایی و ریلی نیز شامل این موارد می‌شود و به این صورت می‌تواند وضعیت کیفیت بیشتر صنایع را با همکاری صنعت هسته‌ای و به وسیله فناوری ارتقا داد.

وی درباره تاثیرات فناوری در حوزه پزشکی بیان کرد: در حوزه پزشکی هر سال شاهد تولید رادیو دارو‌های تشخیصی و درمانی هستیم و این دارو‌ها مراحل بالینی خود را به‌تدریج طی می‌کنند که این مساله موجب ارتقای سطح تشخیص در کشور شده است.

فقهی اضافه کرد: خوشبختانه بسیاری از پزشکان از این روند رضایت دارند و به صورت مستمر پیگیر دستاورد‌های جدید سازمان انرژی اتمی و پژوهشگران صنعت هسته‌ای در این حوزه هستند.

معاون رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: ارتقای صنعت هسته‌ای کشور، با تحقیقات و پژوهش‌های پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای شتاب می‌گیرد.

وی افزود: پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سال‌هاست به صنعت هسته‌ای کمک می‌کند تا نتایج عمده تحقیقات در آزمایشگاه‌ها و ماموریت‌ها و اهداف این سازمان محقق شود.

فقهی تصریح کرد: یکی از ماموریت مهم پژوهشگاه راه اندازی سایت هسته‌ای در استان فارس و کمک به راه‌اندازی نیروگاه‌های اتمی در حاشیه خلیج فارس است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار