امام جمعه رشت:

اقدامات دولت فعلی برای کمک محیط‌زیست استان ثمربخش است

آیت‌الله «فلاحتی» گفت: در دولت فعلی، تمهیدات خوبی برای رفع و کاهش مشکلات پسماند تا امروز اندیشیده شده و در منطقه سراوان نیز اقدامات خوبی برای کمک به محیط‌زیست استان در حال انجام است.
کد خبر: ۵۷۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 03February 2023

اقدامات دولت فعلی برای کمک محیط‌زیست استان ثمربخش استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به اهمیت شکرگزاری نعمت ایمان اظهار داشت: امروز بشریت از بی‌ایمانی رنج می‌برد و ساختار تربیت مراکز تربیتی دنیا نیز به‌گونه‌ای است که زندگی اومانیسمی یعنی زندگی و پیشرفت منهای خدا را ترویج می‌دهند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه انسان‌هایی که از موهبت بزرگ ایمان برخوردارند نسبت به برکات و ثمرات ایمان آگاه هستند، تصریح کرد: ایمان به خدا و باور به خالق یکتا ثمرات بسیار زیادی دارد و برای رفع بحران‌ها می‌تواند سرمنشأ باشد.

امام جمعه رشت به ثمرات ایمان در زندگی انسان اشاره و بیان کرد: ایمان انسان را نگه داشته و سرتاسر زندگی انسان را رونق می‌دهد؛ خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «حاملان عرش الهی و فرشتگان برای کسانی که خدا را باور دارند استغفار می‌کنند».

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ضمن تبریک ۱۳ رجب سالروز ولادت باسعادت امیرالمومنین علی (ع) و ایام اعتکاف خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ مسجد و مراکز مختلف در استان برای حضور مردم و جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف تدارک دیده شده است.

وی برخی خصائص برجسته و والای امیرالمومنین علی (ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ازخودگذشتگی یکی از ویژگی‌های والای آن حضرت است و ایشان به چیزی جز خدا، اسلام و پیامبراکرم (ص) نمی‌اندیشید و تا آخر عمر به پیامبر (ص) وفادار بود.

امام جمعه رشت با اشاره به ۱۵ رجب سالروز رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب کبری (س) تصریح کرد: آثار اقدامات، سخنرانی‌ها، صبر مثال‌زدنی، رهبری و شجاعت این بانوی بزرگ اسلام برای تمام انسان‌ها در طول تاریخ الگو است.

آیت‌الله فلاحتی به نشست اخیر جمعی از کارآفرینان و فعالان عرصه تولید با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌هایشان همیشه دغدغه مردم را داشتند و در نامگذاری شعار‌های سال به‌ویژه در چند سال اخیر همواره به مسائل اقتصاد، تولید و دانش‌بنیان تاکید داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به آسیب‌ها و خسارات تحریم‌ها و گره زدن اقتصاد ایران به نشست‌های برجامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دهه ۹۰ را دهه عقب‌افتادگی اقتصاد ایران دانستند و فرمودند این عقب‌افتادگی باید جبران شود البته دولتمردان در حال تلاش هستند، اما تلاش‌ها باید مضاعف شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکیداتی درباره درون‌زا بودن اقتصاد، توجه به تولیدات داخلی، تولیدکنندگان و لزوم تقویت بنگاه‌های کوچک تولیدی داشتند و فرمودند روی محصولات کشور «ساخت ایران» به فارسی نوشته شود.

امام جمعه رشت با اشاره به بازدید‌های اخیر خود از منطقه سراوان و مرکز تصفیه فاضلاب زندان لاکان و مرکز تبدیل پسماند به کود آلی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، تمهیدات خوبی برای رفع و کاهش مشکلات پسماند تا امروز اندیشیده و در منطقه سراوان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته تا پسماند به سمت رودخانه سرازیر نشود و حوضچه‌هایی هم احداث شده و دستگاه‌های تصفیه هم در حال فراهم شدن است.

آیت‌الله فلاحتی به وضعیت فاضلاب زندان لاکان اشاره و بیان کرد: تمام آلودگی‌ها و فاضلاب این زندان وارد رودخانه‌های شهر رشت و سپس وارد تالاب انزلی و دریا می‌شد، اما در طول یک سال گذشته، تصفیه‌خانه‌ای احداث شده و فاضلاب زندان وارد این تصفیه‌خانه شده و آلودگی‌های آن گرفته می‌شود تا آسیبی به محیط‌زیست وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به وضعیت کارخانه کودآلی افزود: جوانان دانشگاه گیلان حتی معضل شیشه خرد‌های موجود در زباله را حل کردند و کود آلی مرغوب و ارگانیک نیز از کارخانه کودآلی به دست می‌آید که جای تقدیر دارد و این اقدامات در دولت فعلی انجام شده و کمک بسیاری به محیط‌زیست استان خواهد کرد.

وی به سفر رییس بنیاد مستضعفان کشور به گیلان و واگذاری اسناد املاک غصب شده پهلوی به مردم گیلان در سال ۱۴۰۱ اشاره و بیان کرد: خیانتی که پدر و پسر پهلوی به ایران و ایرانیان کردند در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است؛ این پدر و پسر هزاران هکتار از اراضی مردم را گرفته و به نفع خود مصادره و در یک دفتر هم مکتوب کرده بودند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور دادند که این اراضی به طور رایگان با اهدای سند به مالکان اصلی بازگردانده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار