امام جمعه موقت شاهرود:

تنها راه مقابله با تحریم‌ها مقاومت است

«سعیدی» گفت: تنها راه مقابله با تحریم‌ها مقاومت است و کسانی که نسخه تسلیم در برابر تحریم‌ها برای ملت ایران می‌پیچند جاهل و یا مزدور هستند.
کد خبر: ۵۷۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ - 03February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «علی سعیدی» امام جمعه موقت شاهرود در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور نیروهای دریایی ایران در عرصه‌های آبی جهان از جمله سواحل مدیترانه و تنگه باب المندب یکی از نشانه‌های اقتدار بین المللی است که این امر موجب شده نیروهای آمریکایی از این مناطق عقب‌نشینی کنند.

وی با بیان اینکه ادامه تحریم‌ها با این گونه عقب‌نشینی‌ها طبیعی است، ابراز کرد: برداشتن تحریم‌ها با تغییر دولت‌ها امکان پذیر نیست، همان طور که با تغییر رژیم لیبی و عراق همچنان این تحریم‌ها ادامه دارد.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه تنها راه مقابله با تحریم‌ها مقاومت است، اظهار کرد: کسانی که نسخه تسلیم در برابر تحریم‌ها برای ملت ایران می‌پیچند جاهل و یا مزدور هستند.

حجت الاسلام سعیدی به تاثیرگذاری فرهنگ مقاومت ایران در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: سوریه، عراق، لبنان و فلسطین با سرلوحه قراردادن این فرهنگ توانسته‌اند در برابر دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی طی بیش از ۴٠ سال گذشته به دستاوردهای مهمی در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی دست یافته است، ابراز کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای مهم انقلاب تحقق وصیت‌نامه سیاسی پیامبر اکرم (ص) است که همانا توجه به کتاب خدا و عترت محسوب می‌شود.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه امام‌خمینی(ره) وصیت‌نامه سیاسی پیامبر اعظم(ص) را عملی کرد، افزود: کتاب خدا و عترت ٢ گوهری است که اگر به آن چنگ زنید هرگز گمراه نمی‌شوید.

حجت الاسلام سعیدی به دستاوردهای انقلاب در عرصه علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: دستیابی به دانش هسته‌ای و غنی سازی با درصد بالا برای دشمنان انقلاب غیرقابل باور است.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه در زمان طاغوت در تمامی نقاط کشور پزشکان هندی و پاکستانی خدمات درمانی به مردم ارایه می‌دادند، اما امروزه ایران اسلامی پزشک صادر می‌کند، اظهار کرد: تحصیل ۳.۵ میلیون دانشجو و ساخت واکسن به عنوان دهمین کشور دنیا، پیشرفت در صنعت سدسازی، تنها بخش کوچکی از دستاوردهای انقلاب طی ۴۴ سال گذشته است.

وی به ارایه آمار بانک جهانی در ابتدای ماه ژانویه اشاره کرد و افزود: براساس آمار این بانک، قدرت خرید مردم ایران در بین ۲۴۰ کشور دنیا رتبه ۲۱ است و اقتصاد ایران در رتبه ۱۸ کشورهای دنیا قراردارد.

حجت الاسلام سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲ عامل خواص و مردم مسیر تاریخ را دگرگون می‌کنند، اظهار کرد: انحراف خواص و اطاعت مردم از آنها موجبات دگرگونی در تاریخ را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها