یادداشت/ سعید نوروزی‌پور

امام‌ خامنه‌ای تکیه‌گاه امن برای نوجوانان و جوانان

در حالی کشف گور‌های دست جمعی دانش آموزان در مدارس کانادا همه مردم جهان را شوکه کرده بود روز گذشته دانش‌آموزانی که به تازگی به سن تکلیف رسیده بودند جشن تکیف خود را با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار کردند.
کد خبر: ۵۷۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۶ - 05February 2023

حقوق بشر ایرانیگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سعید نوروی‌پور؛ طی روزهای گذشته خبری مبنی بر پیدا شدن گورهای دسته جمعی از دانش‌آموزان در تعدادی از مدارس کانادا که خود را مهد حقوق بشر می‌داند در رسانه‌های دنیا مخابره شد که همه را حیرت‌زده و البته غمگین کرد.

دولت کانادا در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بودمی از خانواده‌های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌‌شان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.

طبق گزارش‌ها، بسیاری از این کودکان بومی در مدارس شبانه‌روزی مورد آزار جسمی و جنسی قرار می‌گرفتند و به اعتقاد بسیاری این گونه مدارس زخم‌ها و آسیب‌های ماندگاری را برجای گذاشت که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

در حالی کشف گورهای دست جمعی دانش آموزا در مدارس کانادا همه مردم جهان را شوکه کرده بود روز گذشته دانش‌آموزانی که به تازگی به سن تکلیف رسیده بودند جشن تکیف خود را با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار کردند.

شادی، خوشی، پویایی و امید به آینده دانش‌آموزان با ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد علی‌رغم تمامی تبلغات دروغینی که امپراطوری رسانه علیه ایران در موضوع حقوق بشر و ... دارند همه دروغ بیش نیست و جمهوری اسلامی ایران با تمدنی غنی مهد حقوق بشر است.

رسانه‌های غربی در حوادث اخیر با سوءاستفاده از نام زن سعی کردند با برانگیختن احساسات آن‌ها را تحریک کنند؛ اما رهبر معظم انقلاب اسلامی این مراسم فرمودند امروز زنان برجسته و مسئولیت‌پذیر ما در بخشهای علمی، عملی و جهادی که مایه افتخار کشور هستند، زیاد و بیش از گذشته هستند. شما نیز سعی کنید با درس و کتاب خواندن و کار و فکر کردن، در آینده جزو زنان بزرگ کشور عزیزتان شوید.

حضرت امام خامنه‌ای در این دیدار تاکید کردند: شما می‌توانید در این مبارزه عظیمی که ملت ایران در دوران انقلاب با ظلم، بدبختی و تبعیض آغاز کرده است، نقش‌آفرین باشید همچنانکه قبلاً نیز زنان زیادی نقش‌آفرینی کردند و امروز مردم با مطالعه کارهای بزرگ آنها در کتابها از زحمات برجسته آنها در طول سال‌های انقلاب آگاه می‌شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اتمام نماز مغرب و عشاء در بین فرزندان ایران اسلامی حضور یافتند و با رویی گشاده و متبسم آنان را مورد تفقد قرار دادند و همین نگاه پدرانه ایشان برای این دانش‌آموزان مملو از امید و آرامش بود و داغی بزرگ برای کشورهای مدعی حقوق بشر شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها