در نشست هم‌اندیشی دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف مطرح شد؛

دریافت بیش از ۳ هزار کتاب در بیستمین دوره کتاب دفاع مقدس

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در نشست هم‌اندیشی دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف از دریافت بیش از سه هزار کتاب خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ - 05February 2023

برگزاری نشست هم اندیشی دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسفبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست هم اندیشی دوازدهمین جایزه ادبی یوسف در استان‌ها با حضور سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس با نمایندگان دبیرخانه‌ها در استان‌ها امروز (یکشنبه) در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار بایرامی با تشکر از برگزار کنندگان بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس اظهار داشت: بیش از ۳ هزار کتاب به دبیرخانه بیستمین دوره کتاب دفاع مقدس رسیده است و این آمار بی‌نظیری است که نتیجه زحمات دوستان و اطلاع رسانی به ناشرین است که از این تعداد، ۹۰ درصد کتاب‌های منتشر شده در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در حوزه دفاع مقدس را پوشش داده است.

وی یادآور شد: به دلیل برگزاری هر ساله این برنامه زمان برای آسیب شناسی نداشتیم، اما امیدواریم امسال تحلیل آماری خوبی نسبت به این رویداد بزرگ ملی با کمک استان‌ها صورت پذیرد.

بایرامی افزود: امیدواریم امسال در بحث برگزاری کارگاه‌ها، ارتباطات و تعداد آثار پیشرفت خوبی داشته باشیم.

احسان عباسلو مسوول شورای داستان سازمان ادبیات و تاریخ و دبیر علمی دوازدهمین جایزه ادبی یوسف نیز در این نشست بیان داشت: ایجاد دبیرخانه در استان‌ها و معرفی برگزیدگانشان برای بخش ملی از جمله تغییر و تحولات این دوره است. از آنجا که در هیچ جایزه‌ای آنهم به صورت ملی رسم نیست که ۴۰ تا ۵۰ برنده داشته باشند و این موضوع شان جایزه را پایین می‌آورد. در این دوره تنها منتخبان ملی معرفی می‌شوند.

وی همچنین بر لزوم پرداختن به شخصیت‌های استانی و جمع‌آوری داستان‌ها در استان‌ها، فعال کردن انجمن‌ها و کلاس‌های داستان نویسی و بهره گیری از افرادی که دغدغه ادبیات دارند اشاره و آماری از فعالیت استان‌ها در زمینه ارسال آثار را ارائه کرد.

در ادامه نشست تعدادی از نمایندگان دبیرخانه‌های استان‌ها به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون جایزه ادبی یوسف پرداخته و نوع، زمان و نحوه برگزاری جایزه پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها