یک هنرمند مجسمه‌ساز آرژانتینی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فعالیت‌های اجتماعی در بقاع کاهش دهنده مشکلات اجتماعی می‌شوند

آگوستین زوالیوس حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان را موجب آرامش روح دانست و گفت: فعالیت‌های اجتماعی در بقاع متبرکه قطعأ موجب کاهش مشکلات اجتماعی خواهند شد.
کد خبر: ۵۷۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۰ - 06February 2023

«آگوستین (خلیل) زوالیوس» مجسمه‌ساز و کارشناس دینی اهل آرژانتین که مدت ۱۳ سال در ایران مشغول تحصیل است در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در پاسخ به اینکه چه الگویی را می‌توان در بقاع متبرکه و امامزادگان در ایران پیاده‌سازی کرد، اظهار داشت: اربعین و ایستگاه‌های صلواتی که بخاطر محبت به امام حسین(ع) به زائرین خدمات‌دهی می‌کنند می‌توانند مهم‌ترین الگو برای فعالیت در امامزادگان و بقاع متبرکه در ایران باشند.

این پژوهشگر و کارشناس دینی به تشریح ابعاد فرهنگی و معنوی فعالیت در جوار امامزادگان پرداخت و تصریح کرد: ارواح بزرگ امامزادگان زنده‌اند و کسی که عشق به این بقاع متبرکه داشته باشد حتما تاثیرات معنوی و آرامش روحی پیدا خواهد کرد.

زوالیوس زیارت امام حسین (ع) و پذیرایی موکب‌های اربعین را یادآور شد و گفت: ما در اربعین احساس می‌کنیم در هر موکب یک برادر داریم و این بخاطر محبت به امام حسین (ع) است. این گونه کارها در امامزادگان نیز قابل تکثیر است چراکه علاوه بر برکت معنوی، سود مادی در اطراف امامزادگان وجود خواهد داشت.

این هنرمند مجسمه‌ساز در پاسخ به اینکه آیا رونق بخشیدن به بقاع متبرکه و امامزاده‌ها تا چه حد می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌تواند موثر باشند، گفت: حتمأ این اقدامات در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است چراکه موجب رونق اقتصادی و محب بین مردم شده است.

این پژوهشگر و کارشناس دینی خاطرنشان کرد: هرقدر فعالیت‌های اجتماعی در بستر تجمع‌های دینی و مذهبی صورت بگیرد ابعاد اجتماعی و رفاقت‌ها را رونق می‌دهد که همدلی و رونق اجتماعی و اتحاد و همدلی را افزایش می‌دهد.

زوالیوس درخصوص حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان گفت: بنده شخصا علی‌رغم اینکه محل زندگی‌مان نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) نیست اما هرهفته به زیارت ایشان می‌روم چراکه موجب آرامش قلب است و وقتی به آرژانتین می‌رویم دلمان تنگ می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار