گزافه‌گویی فرمانده ارتش بحرین علیه ایران

فرمانده کل ارتش بحرین با گزافه‌گویی و اتهام‌پراکنی علیه ایران، گفت که «ما آماده تمام گزینه‌ها» برای مواجهه با ایران هستیم.
کد خبر: ۵۷۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ - 05February 2023

فرمانده ارتش بحرین برای ایران خط و نشان کشیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «خلیفه بن احمد آل خلیفه» فرمانده کل ارتش بحرین در اظهاراتی به گزافه‌گویی علیه ایران پرداخت.

بنابر گزارشی که امروز (یکشنبه) در رسانه‌های بحرینی از جمله روزنامه «الوطن» منتشر شده، فرمانده کل ارتش بحرین با اتهام‌پراکنی علیه ایران مدعی شد: «ما به رژیم ایران به علت تهدید و تروریسم مستمر علیه کشورهایمان در [حاشیه] خلیج [فارس] اعتماد نداریم.»

خلیفه بن احمد در ادامه ضمن متهم کردن ایران به ناامن‌سازی و بی‌ثبات کردن منطقه، گفت که ایران باید «از سیاست‌های خصمانه خود» دست بردارد.

طبق این گزارش، او همچنین ادعا کرد: «شورای همکاری کشور‌های عربی خلیج [فارس]قادر به برخورد با ایران به‌شیوه‌های مختلف هستند و ما برای تمام گزینه‌ها آماده هستیم.»

فرمانده ارتش بحرین در ادامه در این خصوص به افتتاح مقر فرماندهی نظامی یکپارچه میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و آن را «بهترین گواه» در این زمینه قلمداد کرد.

او همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تروریستی خواندن انصارالله یمن و متهم کردن آن‌ها به «ویرانی منطقه»، مدعی شد که آن‌ها طرح‌های ایران را اجرا می‌کنند.

خط و نشان کشیدن این مقام نظامی آل خلیفه برای ایران در شرایطی انجام شده که بحرین و رژیم صهیونیستی در یازدهم سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی با میانجیگری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا رسما با یکدیگر توافق عادی‌سازی روابط امضا کردند. روابط دو طرف در سطوح مختلف پیشرفت چشمگیری داشته و منامه به محل رفت و آمد مقامات رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها