۴۴ سال افتخار/ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

تهیه طرح‌های توجیهی «اقتصاد محور» در روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد

«علیخانی» گفت: باید با استفاده از ظرفیت دهیاران و اعضای شورای اسلامی نسبت به تهیه طرح‌های توجیهی اقتصاد محور در روستا‌ها اهتمام شود.
کد خبر: ۵۷۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷ - 05February 2023

تهیه طرح‌های توجیهی «اقتصاد محور» در روستا‌ها مورد توجه قرار گیردبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «رضا علیخانی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران امروز در همایش سراسری دهیاران مازندران که با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور در ساری برگزار شد، اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم نسبت به توسعه فعالیت‌های اقتصادی در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار اهتمام ویژه‌ای دارد و بدون شک برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

علیخانی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای و انجام فعالیت‌های اقتصادی در روستاها، علاوه بر بهبود وضع معیشتی خانوار‌ها در اشتغالزایی نیز بسیار مهم و اثرگذار است.

معاون استاندار مازندران طرح توسعه اقتصادی در روستا‌های مازندران را از جمله طرح‌های مهم و اثرگذاری دانست که در مهاجرت معکوس و اشتغالزایی نقش بسزایی دارد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت دهیاران و اعضای شورای اسلامی نسبت به تهیه طرح‌های توجیهی اقتصاد محور در روستا‌ها اهتمام شود.

علیخانی تاکید کرد: باید نسبت به اجرای سیاست‌های جدید دولت مردمی مبنی بر توجه به وضعیت اقتصادی خانوار‌های روستایی اهتمام بیشتری صورت گیرد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای تحقق این دیدگاه مشوق‌هایی را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد جمعیت مازندران در روستا‌ها ساکن هستند، اظهار کرد: از مجموع سه هزار و ۶۰۰ روستای مازندران، دو هزار و ۲۲۲ روستا دارای دهیاری هستند.

معاون استاندار مازندران بر لزوم استفاده از تجربه دهیاران در راستای بسترسازی مناسب برای توسعه روستا‌ها تاکید کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی باید با تعامل و همکاری با دهیاران، علاوه بر شناسایی ظرفیت ها، از امکانات موجود نیز به شکل مطلوب استفاده کنند.

علیخانی بر لزوم ارائه آموزش به دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی با هدف بسترسازی مناسب برای دستیابی به توسعه پایدار در مناطق روستایی تاکید کرد.

وی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مناطق روستایی را از عمده مشکلات فراروی ذکر کرد و افزود: دهیاری برای جلوگیری از روند ساخت و ساز‌های غیرمجاز نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد.

علیخانی خاطرنشان کرد: دهیاران باید با تلاش شبانه روزی و بهره گیری اصولی از امکانات موجود، زمینه رشد و توسعه روستا‌ها را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها