۴۴ سال افتخار/ قالیباف در حرم حضرت امام خمینی (ره):

بنیان انقلاب اسلامی مردم هستند/ افزایش خشونت دشمنان به دلیل زنده بودن تفکر امام (ره) است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنیان انقلاب اسلامی مردم هستند، اگر می‌خواهیم مسیر امام را به درستی پیش ببریم و از راه شهدا بازنمانیم باید به تعبیر رهبرمان لحظه‌ای از مردم غفلت نکنیم.
کد خبر: ۵۷۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ - 05February 2023

قابه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۱۶ بهمن) به همراه جمعی از نمایندگان مجلس در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) حضور یافت و با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و شهدا تجدید پیمان کرد.

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی رئیس تولیت آستان امام خمینی (ره) نیز حضور داشت، اعضای هیات دولت با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدا را شاکریم که ما خدمتگزاران ملت این توفیق را پیدا کردیم که در ماه رجب و ایام تولد حضرت علی (ع) و ایام عبادت و ذکر و معنویت و پنجمین روز از دهه مبارک فجر در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یابیم و با امام عزیزمان تجدید بیعت کنیم اظهار داشت: بدون شک این بیعت یادآوری و تذکر به ما مسئولان به ویژه مجلس است که در مقابل مردم مسئول هستیم.

قالیباف با بیان اینکه هر چه از بعد مادی و معنوی داریم مدیون شهدا و امام شهدا هستیم و باید راه آن‌ها را تحت رهبری معظم انقلاب به پیش بریم تأکید کرد: این بدان معنا است که باید آرمان‌های امام راحل را زنده نگه داریم و به آن‌ها جامه عمل بپوشانیم؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام (ره) فرمودند «امام، امام تحول و محرومان و مستضعفان بود» امروزه رهروان ایشان کسانی هستند که در بیان و عمل راه حمایت از مستضعفان را به ویژه در امت اسلامی و کشورمان در پیش بگیرند.

وی یادآور شد: مستضعف؛ بالقوه، ظرفیت و استعداد دارد، اما استکبار اجازه ظهور و بروز به او نمی‌دهد.

قالیباف با بیان اینکه امام (ره) همواره به محرومان و مستضعفان توجه داشت افزود: امام (ره) با مبانی اسلام و منافع کشور عزیزمان در اوج غربت جز برای خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت و با اراده و حمایت و توجه به محرومان و مستضعفان گام برداشت.

رئیس قوه مقننه افزود: ما امام را بعد از ۴۴ سال زنده می‌پنداریم، زیرا راه و تفکر ایشان امروز در جامعه ما و امت اسلامی زنده است. رهبری معظم انقلاب نیز در تداوم و تبیین این راه و هدایت این مسیر با تمام قدرت و قوت و با وجود همه مشکلات و کم‌لطفی‌ها پیش می‌روند و امروزه اگر دشمنیِ دشمنان را هر روز خشن‌تر و برنامه‌ریزی شده‌تر نسبت به انقلاب می‌بینیم، نشانه زنده بودن تفکر امام است.

رئیس قوه مقننه کشورمان در تبیین وظیفه مسئولان نسبت به مردم خاطرنشان کرد: ما مسئولان باید توجه داشته باشیم که بنیان این انقلاب مردم هستند و به تعبیر حضرت علی (ع) مردم ستون دین هستند و اگر می‌خواهیم مسیر امام را به درستی پیش ببریم و از راه شهدا و امام شهدا بازنمانیم باید به تعبیر رهبر عزیزمان لحظه‌ای از مردم غفلت نکنیم.

قالیباف با بیان اینکه قدرت ما در مردم خلاصه می‌شود، بیان کرد: دشمن در جنگ اقتصادی و ترکیبی و در تهدیدات سخت، نرم و هوشمند تلاش دارد بین امام و امت فاصله بیندازد که اگر موفق شود، ما شکست خورده‌ایم.

وی افزود: باید بدانیم که تبلور رضایت خداوند در رضایتِ ولیّ ما و مردم است؛ البته برخی برداشت‌ها، تحلیل‌ها و تقلیل‌هایی دارند که تصور می‌کنند عده معدودی انقلاب کرده‌اند یا می‌توانند از انقلاب دفاع کنند، در حالی که این تحریف انقلاب است، زیرا مردم از انقلاب دفاع و آن را حفظ کردند بنابراین نباید این‌گونه کج فهمی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید با مبانی امام (ره) در مسیر ارزش‌ها پیش برویم گفت: امام زنده است، زیرا به ما یاد داد ما مسئولان وظیفه داریم به درستی دشمن شناس باشیم و همه وظایفمان را به صورت متوازن در اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی، محیط زیست، سیاست داخلی و خارجی و قانون اساسی انجام دهیم و گزینشی عمل نکنیم و تا زمانی که در مسیر استکبارستیزی و مبارزه با ظلم باشیم، مطمئن هستیم که تفکر امام زنده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید عقلانیت، معنویت و عدالت را مبنای کار قرار دهیم، گفت: اگر ما نمایندگان امروز توفیق حضور در این مکان مقدس را داریم به معنای این است که هنوز سرباز امام هستیم و امیدواریم که خداوند توفیق دهد که مسیر شهدا و امام شهدا را با قدرت، صلابت، شجاعت و صراحت به درستی پیش ببریم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها