شهید «عبادالله همتی»‌:

من راهم را تشخیص دادم و خودم را براى خدا فدا کردم

شهید «عبادالله همتی» در وصیت‌نامه خود آورده است: برادر جان من راهم را تشخیص دادم و براى خدا خودم را فدا کردم، امیدوارم که شما ناراحت نباشید و در جامعه سربلند باشید.
کد خبر: ۵۷۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۴ - 08February 2023

من راهم را تشخیص دادم و براى خدا خودم را فدا کردمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «عبادالله همتی» فرزند مصطفی در ۸ فروردین سال ۱۳۴۸ در روستای مورت شهرستان چوار متولد شد.

وی بدلیل علاقه به مسائل دینی و مذهبی در ابتدای نوجوانی وارد حوزه علمیه شد و در زمان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران به عنوان طلبه بسیجی به سپاه پاسداران پیوست و راهی جبهه‌های نبرد با متجاوزان بعثی شد.

عبادالله سرانجام در ۲۱ بهمن سال ۱۳۶۴ در منطقه اروند رود از ناحیه سر مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید. مزار این شهید گرانقدر در جوار امامزاده علی صالح (ع) قرار دارد.

بخشی از وصیت نامه شهید همتی:

پدر جان از شما معذرت مى‌خواهم که نه تنها براى شما کارى نکردم بلکه همیشه یک سر بار براى شما بودم امیدوارم که ببخشید، از شما تقاضا دارم که خودتان را براى من ناراحت نکنید و به شهادت این فرزند حقیرتان نه تنها ناراحت نباشید بلکه افتخار کنید که چنین فرزندى تحویل جامعه اسلامى داده‌اید.

از شما خواهش مى‌کنم که خودتان را مفتخر بدانید و با صبرتان مشت محکمى بر دهان دشمنان اسلام بزنید.

یک پیام به برادران عزیزم:

برادر جان من راهم را تشخیص دادم و براى خدا خودم را فدا کردم امیدوارم که شما ناراحت نباشید و در جامعه سربلند باشید.

از تمام مردم مورت (روستای محل زندگی) معذرت مى‌خواهم که نتوانستم به شما خدمتى کرده باشم. ان‌شاءالله در آخرت جبران مى‌کنم.

اگر مى‌خواهید روح من شاد بشود در مسجد براى من ختم بگذارید و قرآن بخوانید که هیچ مونسى در شب اول قبر بهتر از قرآن نیست. شبهاى جمعه فاتحه و قرآن براى من بخوانید دعا براى امام را فراموش نفرمائید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار