مجری تلویزیون در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

محرومیت‌های تهران در زمینه فرهنگی/ باید مراکز دینی در مسائل فرهنگی ورود کنند

حسینی تهران را از نظر سرانه‌ فرهنگی از نقاط محروم دانست و گفت: مراکز دینی باید تغییر رویکرد داشته باشند و به فضای فرهنگی کمک کنند.
کد خبر: ۵۷۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۸ - 07February 2023

محرومیت‌های تهران در زمینه فرهنگی/ باید مراکز دینی در مسائل فرهنگی ورود کنند«سید حسین حسینی» مجری تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با تاکید براینکه موافق هرگونه فعالیت فرهنگی در اماکن مختلف، خصوصاً در سطح استان تهران هستم چراکه استعداد فعالیت فرهنگی در پایتخت بیشتر است، اظهار داشت: تهران ظاهرا به‌لحاظ فالیت‌های فرهنگی وضعیت مطلوبی دارد درحالی که از نظر سرانه‌های فرهنگی چنین نیست و تهران از نقاط محروم است.

وی به تشریح محرومیت‌های تهران پرداخت و افزود: ما در تهران به‌لحاظ تعداد مساجد، سالن‌های ورزشی، فرهنگسرا و مدرسه وقتی سرانه‌ها را محاسبه می‌کنیم متوجه می‌شویم با یک نقطه‌ی محروم روبرو هستیم؛ تهران دچار یک تراکم جمعیت است که خدمات‌رسانی را دشوار می‌کند.

این مجری تلویزیون ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، امامزادگان و بقاع متبرکه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مراکز دینی باید تغییر رویکرد داشته باشند و به فضای فرهنگی کمک کنند.

حسینی حضور و فعالیت در بقاع متبرکه و امامزادگان را ضروری دانست و با بیان اینکه عمومآ همسایگان امامزادگان به‌لحاظ فرهنگی در ماموریت‌اند، تاکید کرد: اگر یک خانه فرهنگ معمولی در نقاط جنوبی تهران فعالیت کند خیلی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

او عدم همکاری متولیان امامزادگان و بقاع متبرکه با جوانان را مانع رشد این مراکز دینی دانست و گفت: باید حتما موانع فعالیت‌های حوزه اقتصادی را رفع کنیم در بسیج پشتار این فعالیت است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار