گزارشی از حضور دفاع‌پرس در نمایشگاه فناوری‌های فضای مجازی؛

غرفه خبرگزاری دفاع مقدس پاتوق نوجوانان دهه هشتادی/ عشق و ارادت نوجوانان به شهدا و رزمندگان دفاع مقدس+ تصاویر

حضور نوجوانان دهه هشتادی در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در نمایشگاه فناوری‌های فضای مجازی صحنه جالب توجهی از عشق و ارادت نسل جوان به شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۵۷۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ - 07February 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سیزدهمین نمایشگاه «فناوری‌های فضای مجازی» موسوم به «CTEX» بار دیگر مهم‌ترین دستاوردهای حوزه دیجیتال کشور را به نمایش گذاشت که البته وجه تمایز آن حضور پررنگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس و خبرگزاری دفاع مقدس بود که تولیدات فرهنگی حوزه ایثار و شهادت را در معرض دید عموم گذاشت.

غرفه خبرگزاری دفاع مقدس پاتوق نوجوانان دهه هشتادی/ عشق و ارادت نوجوانان به شهدا و رزمندگان دفاع مقدس

اهداف نمایشگاه فناوری‌های فضای مجازی

این نمایشگاه که از ۱۶ بهمن در مصلی امام خمینی شروع شده است تا امروز بازدیدکنندگان بسیار زیادی از اقشار و صنوف مختلف داشته است، متولیان نمایشگاه اهداف برگزاری را به شرح ذیل عنوان کرده‌اند:

1- کسب و کارها و تولیدکنندگان محتوا
2- سکوها (پلتفرم ها) و زیرساخت‌ها
3- فناوری‌های محتوا و خدمات
4- شتاب دهنده‌ها و سرمایه گذاران

رویکرد نمایشگاه فناوری‌های فضای مجازی و علت حضور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

غرفه خبرگزاری دفاع مقدس پاتوق نوجوانان دهه هشتادی/ عشق و ارادت نوجوانان به شهدا و رزمندگان دفاع مقدس

رویکرد این نمایشگاه فراهم‌سازی امکان حضور و تعامل بازیگران اصلی زیست بوم فرهنگ و هنر در فضای مجازی با نگاه توسعه کسب و کارها و ایجاد پیمان‌های مشارکتی و زمینه‌سازی آشنایی ایشان با آخرین فناوری های فرهنگی با محوریت تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات در لایه محتوا و خدمات است که البته نه از وجه تجاری و اقتصادی بلکه به دلیل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از بروز‌ترین فناوری‌های ارتباطاتی حضور پررنگ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و خبرگزاری رسمی آن موضوعیتی دو چندان پیدا می‌کند.

چراکه طبق فرمایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و بیان رشادت‌های شهدا و جانبازان دفاع مقدس برای نسل جوان یک ضرورت بزرگ است تا نسل جدید بتواند همان مسیر را پرقدرت‌تر ادامه دهد. در دنیای کنونی که ارتباطات و فناوری‌های این حوزه در همه وجوه زندگی اجتماعی و فردی بشر اثرگذار است، قطعاً محور همه فعالیت‌های فرهنگی و نشر تولید محتوا در بستر دیجیتال و فضای مجازی قرار می‌گیرد.

غرفه سازمان فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معدن تولیدات دیجیتال حوزه حماسه و جهاد

سازمان فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با هدف نمایش تمام محتویات دیجیتال اعم از کتاب‌های صوتی سازمان‌های مختلف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعم از سازمان ادبیات، سازمان زنان و سازمان سینمایی حضور پر رنگی در سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌های فضای مجازی داشت که مورد  استقبال ویژه مردم و مسئولان قرار گرفت.

غرفه خبرگزاری دفاع مقدس پاتوق نوجوانان دهه هشتادی/ عشق و ارادت نوجوانان به شهدا و رزمندگان دفاع مقدس

مهم‌ترین دستاورد سازمان فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که رونمایی شد کتاب دیجیتال ۴۰ مین بود. موضوع این کتاب، چهل پرسش و شبهه دفاع مقدس است که استادان درس دفاع مقدس بر اساس پرسش‌های دانشجویان در کلاس‌های درس و همچنین پرسش‌های مطرح در فضای عمومی جامعه آنها را گردآوری کرده و در این کتاب پاسخ داده‌اند.

غرفه خبرگزاری دفاع مقدس پاتوق نوجوانان دهه هشتادی

خبرگزاری دفاع مقدس که از سال‌ها پیش وارد عرصه ترویج فرهنگ ایثار و تبیین واقعیات دفاع مقدس شده است در این نمایشگاه خوش درخشید و صحنه‌های جذابی از حضور نوجوانان دهه هشتادی، مسئولان عالی‌رتبه با سبقه حضور در دفاع مقدس، دانشگاهیان و فرهیختگان، طلاب و روحانیون، جوانان و افراد مسن را برای آشنایی با شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را خلق کرد.

غرفه خبرگزاری دفاع مقدس پاتوق نوجوانان دهه هشتادی/ عشق و ارادت نوجوانان به شهدا و رزمندگان دفاع مقدس

سرویس ساجد خبرگزاری دفاع مقدس با محوریت جمع‌آوری و نشر اسناد دفاع مقدس به ویژه در حوزه شهدا و بیوگرافی آنان فعالیت‌های شایسته‌ای داشته است، تقریباً وجه مشترکِ جالب توجه همه بازدیدکنندگان در بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس بود، چراکه مستندات قوی، پرهیز از حب و بغض و کاری جهادی به فعالیت‌های ساجد برکت داده است.

از سوی دیگر همانطور که امام خامنه‌ای در جلسات گوناگون تأکید کرده‌اند، همه آحاد جامعه وصیت‌نامه شهدا را باید بخوانند و نسبت به زندگی و شرایط فردی و خانوادگی شهدا آشنا شوند که براساس همین تأکیدات «ساجد» منبع بسیار غنی و موثقی برای علاقه‌مندان به مطالعه بر روی زندگی‌نامه شهدا است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار