شهید «امیر عباسی»: باید از دین خدا و اسلام با جان و مال دفاع کرد

شهید «امیر عباسی» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: وقتی دفاع از دین خدا و اسلام است، باید رفت؛ همان‌جوری که امام حسین (ع) و سایر امامان ما رفتند و از آن با جان و مال دفاع کردند.
کد خبر: ۵۷۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ - 09February 2023

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس، شهید «امیر عباسی» بیست و یکم آبان سال ۱۳۴۴ در تهران چشم به جهان گشود. وی در دوران نهضت انقلاب اسلامی ایران با وجود این که سن کمی داشت و حدودا ۱۳ ساله بود، در تظاهرات‌ها علیه رژیم پهلوی شرکت می‌کرد.

این شهید والامقام تا مقطع دوم متوسطه در رشته علوم تجربی درس خواند و سپس به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و سرانجام در فروردین سال ۱۳۶۳ با سمت معاونت گروهان «والعادیات» تیپ سیدالشهداء (ع)، در عملیات «خیبر» به شهادت رسید و پیکر وی در منطقه جای ماند و همچنان جاویدالاثر است.

شهید امیر عباسی در فرازی از وصیت‌نامه خود، خطاب به مادرش نگاشته است: «پس‌ ای مادر گرامی‌ام! می‌دانم چه رنج‌ها و مشقت‌ها در راه بزرگ کردن من کشیده‌ای؛ ولی وقتی دفاع از دین خدا و اسلام است، باید رفت؛ همان‌جوری که امام حسین (ع) و سایر امامان ما رفتند و از آن با جان و مال دفاع کردند».

شهید «امیر عباسی»: برای دفاع از دین خدا و اسلام باید رفت

شهید «امیر عباسی»: برای دفاع از دین خدا و اسلام باید رفت

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی»

خدایا عمر تباهی را پشت سر می‌گذارم و در لحظه‌های آخر عمرم و آرزویم این بود که بتوانم سعادت خدمت در راه تو را داشته باشم. خدا را شکر می‌کنم در راه رهبر عزیز انقلاب امام خمینی قدم برداشتم. با سلام به ولی‌عصر امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) و نایب بر حقش امام خمینی و تمام شهیدان اسلام بالاخص شهدای جنگ تحمیلی و امت شهیدپرور، وصیت‌نامه‌ام را آغاز می‌کنم:

«الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَاللَّهِ» آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به مال و جان‌شان جهاد کردند، آن‌ها را نزد خدا مقام بلندتری است.

اولاً خدمت مادر گرامی‌ام سلام عرض می‌کنم و سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواهانم.‌ ای مادر گرامی! من این راه را آگاهانه انتخاب کردم و از شهادت در راه خدا ترسی ندارم؛ چون من می‌خواهم جانم را که خودش به من داده در راه او و خودش معامله بکنم و هیچ تجارتی از این بهتر و مفیدتر نیست. پس ای مادر گرامی‌ام! می‌دانم چه رنج‌ها و مشقت‌ها در راه بزرگ کردن من کشیده‌ای؛ ولی وقتی دفاع از دین خدا و اسلام است، باید رفت و همان‌جوری که امام حسین (ع) و سایر امامان ما رفتند و از آن با جان و مال دفاع کردند و خوشا که در این راه عزیز که علی (ع) و حسین ابن علی (ع) از جان‌شان گذشتند و ما هم باید از جان‌مان بگذریم و در این راه برویم.

خوب از خداوند برای شما صبر جزیل خواهانم و اسلام به شما افتخار می‌کند. مادر جان اگر صبر داشته باشی در آن دنیا نزد حضرت زهرا (سلام الله علیها) سرافرازی و با صبر خویش، بهشت را بخرید.

والسلام

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار