۴۴ سال افتخار/ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

یکی از خطراتی که جامعه با آن روبه‌رو است، خطر فراموشی خاطرات دفاع مقدس است

احمدوند در آیین خاطره گویی آزادگان گفت: خاطره‌گویی و جمع شدن برای بیان خاطره، امر مهمی است و شاید یکی از مصاعب، مسائل و مشکلاتی که ما در جامعه داریم، موضوع «نسیان» است و توجه به خاطره، می‌تواند خطر نسیان را از جامعه دور کند.
کد خبر: ۵۷۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ - 07February 2023

یکی از خطراتی که جامعه با آن روبه‌رو است، خطر فراموشی استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «یاسر احمدوند» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین عصر خاطره الماس‌های درخشان و خاطره‌گویی آزادگان که به همت مؤسسه پیام آزادگان عصر امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، در خصوص اهمیت خاطره‌گویی اظهار داشت: خاطره‌گویی و جمع شدن برای بیان خاطره، امر مهمی است و شاید یکی از مصاعب، مسائل و مشکلاتی که ما در جامعه داریم، موضوع «نسیان» است و توجه به خاطره، می‌تواند خطر نسیان را از جامعه دور کند. توجه به گذشته از این زاویه اهمیت به‌سزایی دارد.

وی افزود: فراموشی از آفت‌های جوامع غیرالهی و هدیه شیطان است. بیان خاطره، دور هم جمع شدن و توجه به گذشته، پادزهر‌های فراموشی هستند و ما امروز نیازمند آن هستیم که دچار فراموشی نشویم. «تکرار»، باعث از بین رفتن «فراموشی» می‌شود.

احمدوند در خصوص مضرات فراموشی و نسیان برای جوامع گفت: خاطره جمعی اگر دچار نسیان شود، تصاویر و خاطرات دیگری جایگزین آن می‌شوند که عبارتند از خاطرات دروغین و مصنوعی از گذشته کشور.

وی ادامه داد: از جمله خطرات نسیان، ساخت تاریخ دروغین به جای تاریخ واقعی و جایگزین کردن گذشته فاسد و غیرقابل توجیه و توصیف به‌عنوان گذشته‌ای افتخارآمیز و ارزشمند و برعکس نمایاندن ایثار و فداکاری و جانفشانی و تمام فضایل اخلاقی که این‌ها همه از خطرات نسیان هستند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار داشت: وزارت ارشاد تدوین، انتشار و ترویج خاطرات به‌صورت حداکثری را جزء اولویت‌های خود قرار داده است.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار