رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ضرورت معرفی قهرمانان ملی دفاع مقدس و جبهه مقاومت/ صدا و سیما همواره در خط مقدم ترویج فرهنگ دفاع مقدس بوده است

سردار کارگر با تاکید بر ضرورت معرفی قهرمانان ملی دفاع مقدس و جبهه مقاومت گفت: صدا و سیما همواره در خط مقدم ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تعامل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده و انصافاً در این عرصه گام‌های مثبت و مؤثری برداشته است.
کد خبر: ۵۴۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱ - 29August 2022

ضرورت معرفی قهرمانان ملی دفاع مقدس و جبهه مقاومت/ صدا و سیما همواره در خط مقدم ترویج فرهنگ دفاع مقدس بوده استبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، نشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و معاونت صدای رسانه ملی با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد، معاون صدا و جمعی از مدیران شبکه‌های رادیویی سازمان صدا و سیما عصر دیروز (یکشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست با بیان اینکه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون با روحیه جهادی و انقلابی در عرصه تبیین و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس گام برداشته و در این مسیر نورانی مورد الطاف و عنایات حق تعالی قرار گرفته است، به اثربخشی و ماندگاری کار و فعالیت مخلصانه و جهادی اشاره کرد و اظهار داشت: بدون تردید اگر افراد با نیت الهی و خالصانه در حوزۀ ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گام بردارند، قطعاً شهدا به آن‌ها نظر خواهند کرد و اقداماتشان با نصرت الهی همراه خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی از فعالیت فرهنگی در حوزه دفاع مقدس، گفت: ما در این رابطه همواره با حمایت و پشتیبانی دوستان پیش رفتیم و هیچ‌گاه در این حوزه با پاسخ منفی مواجه نشدیم.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه کار و فعالیت باید ثمربخش و ماندگار باشد، افزود: تلاش و اقداماتی که برای رضای خدا باشد، ثمره و برکاتش به صورت تصاعدی بالا می‌رود و ابعاد وسیعی را در سطح کلان در بر می‌گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تقدیر و تشکر از دولت‌های پیشین به جهت همکاری و تعامل در حوزه نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: همکاری و تعامل دولت فعلی نیز در حوزه دفاع مقدس قابل توجه و ستودنی است.

سردار کارگر با اشاره به پای کار بودن همه دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها و نهاد‌های لشکری در حوزه دفاع مقدس، عنوان کرد: دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است و انصافاً ما در این رابطه دست همکاری به هر نهاد و مجموعه‌ای که داده‌ایم با پاسخ گرم و محبت‌آمیز مواجه شده‌ایم و این به جهت عنایتی است که همه مسئولان دولتی و احزاب سیاسی نسبت به دفاع مقدس دارند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر نقش محوری سازمان صدا و سیما در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: صدا و سیما یکی از نهاد‌های ارزشی است که همواره در خط مقدم ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تعامل با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار داشته و انصافاً در این عرصه نیز گام‌های مثبت و مؤثری برداشته است.

سردار کارگر با بیان اینکه امروز رسالت و مسئولیت سازمان صدا و سیما نسبت به گذشته سنگین‌تر است، گفت: به‌حمدالله مجموعه سازمان صدا و سیما مجموعه‌ای مسئولیت‌پذیر، انقلابی و جهادی است و ضمن زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در برابر شبکه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند فعالیت و روشنگری می‌کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب نهادهای ارزشی و کارآمد نظام اسلامی است، افزود: با وجود شایعات و تبلیغات سوئی که از طرف دشمنان انجام می‌شود، امروز رسانه ملی همچنان مورد اعتماد اقشار مختلف مردم و مرجع اصلی کسب اطلاعات و آگاهی جامعه است.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به نقش ارزنده و روحیه‌بخش رادیو در دوران دفاع مقدس افزود: در آن دوران هنگامی که رزمندگان اسلام طی عملیاتی در جبهه‌های حق علیه باطل فاتح و پیروز می‌شدند، با اینکه ما خود در بطن ماجرا بوده و از اطلاعات آن عملیات به‌طور کامل مطلع بودیم؛ اما هنگامی که مارش پیروزی رزمندگان از طریق رادیو در میدان نبرد طنین‌انداز می‌شد، یک روحیه مضاعف و نشاط‌بخش خاصی بر فضا حاکم می‌شد که جزئیات آن قابل توصیف نیست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: خاطرات دفاع مقدس و رزمندگان اسلام باید به‌طور جامع و با در نظر گرفتن تمامی ظرایف و لطایف همچون توجه رزمندگان به قرآن، توکل به خدا، دعا و توسل و همچنین پایداری و استقامت در سخت‌ترین شرایط براساس «تعقل» مطرح شود.

سردار کارگر با اشاره به رشادت، توانمندی روحی و جسمی و قابلیت‌های فردی و گروهی رزمندگان اسلام در مقابله با دشمن بعثی عنوان کرد: فرزندان این مرز و بوم با تکیه بر قدرت ایمان، توکل به خدا و تأسی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت توانستند با کمترین امکانات در برابر دشمن تا بن دندان مسلح که از سوی بلوک شرق و غرب پشتیبانی می‌شد به پیروزی‌ بزرگ دست یابند و دنیا را شگفت‌زده کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه نسل امروز نیاز به قهرمان دارد، گفت: متولیان عرصه فرهنگ باید در این عرصه با جدیت گام بردارند و بر روی شخصیت‌هایی که شایستگی قهرمان شدن در سطح ملی و فراملی را دارند، کار کنند و این قهرمانان واقعی را به بهترین شکل به مردم معرفی کنند.

وی تاکید کرد: حوزه دفاع مقدس مملو از قهرمانان ملی، استانی و منطقه‌ای است که متأسفانه آن‌گونه که باید در این عرصه کار نشده و این در شرایطی است که دنیای امروز درپی اسطوره‌سازی و قهرمان‌پروری تلاش می‌کند و ما از معرفی قهرمانان حقیقی‌مان غافلیم.

سردار کارگر با بیان اینکه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یک قهرمانی ملی است، گفت: یکی از رسالت‌های ما و دیگر نهادهای فرهنگی کار کردن بر روی این شخصیت بزرگ جبهه مقاومت و دفاع مقدس است؛ چرا که بسیاری از ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار هنوز عنوان نشده است؛ شهیدی که سیره رفتاری‌اش به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی یک مکتب است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: امروز حتی در عرصه ورزش، علم، هنر، موسیقی، سینما و... نیاز به پرورش و معرفی قهرمان ملی داریم تا برای نسل جوان الگو باشند؛ اگر در این عرصه کوتاهی شود، نسل جوان و نوجوان ما از قهرمانان ساختگی دیگر کشورها الگو می‌گیرند و این برای یک ملت بزرگ که دارای قهرمانان حقیقی است، یک شکست در عرصه فرهنگ محسوب می شود.

سردار کارگر با اشاره به اینکه دشمن امروز هزینه‌های گسترده‌ای می‌کند تا عده‌ای در خیابان‌ها با ظاهری نامتعارف حضور یافته و به تابوشکنی و هنجارشکنی بپردازند، گفت: دشمنان به‌دنبال آندلسی کردن ایران اسلامی، این اقدامات هنجارشکنانه را انجام می‌دهند و این در شرایطی است که بیش از ۹۰ درصد شهدای ما که از جان خود برای حفظ این مرز و بوم گذشتند در وصایای خود به رعایت حجاب اسلامی سفارش کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار