مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد؛

امدادرسانی هلال احمر زنجان به 260 مسافر گرفتار در برف و کولاک

«موسوی» گفت: تیم های امداد و نجات هلال احمر در شبانه روز گذشته برای 260 سرنشین خودرو گرفتار در برف و کولاک جاده های این استان امدادرسانی کردند که بیشترین امدادرسانی‌ها در شهرستان ماهنشان بود.
کد خبر: ۵۷۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ - 08February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «سید قاسم موسوی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بارش برف و وقوع کولاک در جاده های استان، 9 تیم عملیاتی با 27 امدادگر و نجاتگر در جاده‌های استان موفق به امدادرسانی به 260 نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار در این شرایط جوی شدند. 

وی خاطرنشان کرد: این تعداد ازهموطنان گرفتار در برف و کولاک جاده های استان، سرنشینان 110 دستگاه خودرو در جاده‌های ماهنشان، طارم و ایجرود بودند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین امدادرسانی‌ها در شبانه‌روز گذشته با 100 دستگاه خودرو و سرنشینان آن در شهرستان ماهنشان بود.

موسوی از وقوع یک مورد حادثه جاده ای در شبانه‌روز گذشته خبر داد و ابراز داشت: در این حوادث جاده‌ای پنج نفر آسیب دیده و یک نفر دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی از انتقال مادر باردار از روستای «برنقور» بعد از روستای «کاکاآباد» خبر داد و گفت: انتقال این مادر از ساعت 23:30 آغاز و پایان عملیات در ساعت چهار بامداد امروز بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این عملیات‌های بیان شده هشت دستگاه آمبولانس به کارگیری شد. 

موسوی خاطرنشان کرد: در طرح زمستانی پایگاه‌های ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان به صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند.

وی عنوان کرد: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر پایگاه‌های جاده ای، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود، طارم و مرکز استان فعال است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: همه پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان اضطراری موقت تجهیز شده است.

موسوی از هموطنان خواست؛ در صورت گرفتار شدن دربرف و کولاک، حوادث و بلایا می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز، برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها