۴۴ سال افتخار/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز در نشست خبری دهه فجر:

دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است/ تولید محتوای دفاع مقدس باید خلاقانه و مبتنی بر واقعیت‌ها باشد

سردار «اسلامی» با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است و نباید از جانب هیچ گروه و جناحی مصادره شود گفت: دفاع مقدس فرا جناحی است و متعلق به تمام اقشار مردم ایران است.
کد خبر: ۵۷۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ - 08February 2023

دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران است/ تولید محتوای دفاع مقدس باید خلاقانه و مبتنی بر واقعیت ها باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: دفاع مقدس متعلق به تمام اقوام، گروه‌ها و اقشار کشور است و هیچ فرد و گروهی نباید آن را به خود منتسب کند.

سردار اسلامی با تاکید بر اینکه تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس با حساسیت و وسواس خاصی پیگیری می‌شود؛ افزود: انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس بدون ممیزی و نظر کارشناسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ممکن نیست و حتی در مورد روایتگری نیز این حساسیت وجود دارد و در صورت بیان روایت‌های مخدوش بنیاد حفظ آثار امکان پیگیری قضایی دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس در عین توجه به خلاقیت و جذابیت برای مخاطب باید مبتنی بر واقعیت‌ها و مستند‌ها باشند؛ ادامه داد: دفاع مقدس سرشار از سوژه‌های کم نظیری است که باید کشف شوند، اما در این فرآیند نباید به اصل موضوع و واقعیت‌های دفاع مقدس آسیب وارد شود.

وی با بیان اینکه بسترهایی، چون کتاب و ادبیات، فیلم و انیمیشن در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر هستند؛ تصریح کرد: یکی از مسائل مهم پیش از تولید هر اثر در حوزه دفاع مقدس پژوهش و مخاطب شناسایی دقیق است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز با بیان اینکه بسیاری از آثار تولیدی در حوزه دفاع مقدس از پژوهش عمیق و توجه به شناخت مخاطب بی بهره هستند؛ ادامه داد: نیازمند تولید آثار فاخر و ماندگار در حوزه دفاع مقدس هستیم.

این مسئول با اشاره به اهتمام حداکثری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در ترویج معارف دفاع مقدس؛ تاکید کرد: تا امروز هفتصد و شصت و چهار عنوان کتاب و ۳۸ مستند در حوزه دفاع مقدس در استان البرز تولید شده است.

سردار اسلامی با تاکید بر نقش استان البرز در دفاع مقدس افزود: استان البرز در زمان دفاع مقدس شهرستان بود، اما نقش این شهرستان از برخی استان‌های ما در دفاع مقدس بیشتر بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت مهم اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز؛ ثبت نقش لشگر ۱۰ حضرت سیدالشهدا، جهاد سازندگی، ارتش، فراجا، زنان و روحانیت در دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر تدریس دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در مدارس افزود: ثبت تاریخ دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف آن، حمایت از پایان نامه‌ها و پژوهش‌نامه‌های دانشجویی و ثبت بیش از ۱۵۰۰ ساعت تاریخ شفاهی دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آثار استان البرز بوده است.

سردار اسلامی همچنین از جمع آوری و اسکن بیش از ۲۸۰ هزار سند دفاع مقدس در استان البرز خبر داد و گفت: جمع آوری اسناد دفاع مقدس نقش مهمی در جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس دارد.

وی با تاکید بر نقش انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان؛ خاطرنشان کرد: بیش از ۲۶ گروه پیشکسوتان جهت روایتگری در استان البرز و بیش از ۱۰۰ جلسه تبیینی و خاطره‌گویی در مدارس استان البرز تشکیل شده است.

همچنین در پایان این مراسم ضمن رونمایی از مجموعه آثار موشن گرافی تولیدی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع در مقدس استان البرز، جلسه پرسش و پاسخ با حضور نمایندگان رسانه‌های استان البرز برگزار شد و در پایان از رسانه‌های فعال در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار