شیخ نبیل قاووق:

عربستان مسئول طولانی شدن جنگ در منطقه است/ این کشور منبع اندیشه تکفیری است

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله با بیان اینکه مقاومت به نبرد علیه تروریسم تکفیری در سوریه ادامه خواهد داد، افزود: عربستان منبع اندیشه تکفیری است.
کد خبر: ۵۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ - 08November 2015

عربستان مسئول طولانی شدن جنگ در منطقه است/ این کشور منبع اندیشه تکفیری است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از المنار، «شیخ نبیل قاووق» نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله طی سخنانی در مراسم بزرگداشت هفتمین روز به شهادت رسیدن شهید مجاهد «عباس عیسی صالح» از رزمندگان حزب الله در نبرد با تروریسم تکفیری گفت: ما نبرد در سوریه را کامل خواهیم کرد، زیرا وظیفه ملی و انسانی و لبنانی ماست که با داعش و فروع آن در خارج از مرزها و نه در داخل لبنان مبارزه کنیم. ما بر شکست داعش و پیروزی علیه پروژه تکفیری در سوریه مصر هستیم تا از لبنان محافظت کنیم، زیرا اگر سوریه به مقر یا گذرگاهی برای داعش و شعب آن تبدیل شود، آنان به خود اجازه ورود به لبنان را نیز خواهند داد.

وی تاکید کرد: هرگز آن روز نخواهد آمد که ما به داعش و دیگران اجازه ورود به لبنان بدهیم تا این کشور را مقر و گذرگاهی برای خود قرار دهند بویژه اینکه ما بزرگترین معادله یعنی ارتش، ملت و مقاومت را در اختیار داریم.

قاووق اظهار داشت: لبنان که علیه تجاوز رژیم صهیونیستی پیروز شد، امروز نیز میتواند با گروههای تکفیری مقابله آنها را شکست دهد. همه میادین نبرد گواهی میدهند که ما هر جا که با داعش مبارزه کردیم چه در القصیر چه در القلمون و سهل الغاب یا اطراف منطقه السیده زینب آنها را شکست دادیم. اگر داعش و زیرشاخه آن مجددا خواهان امتداد به سمت لبنان هستند، ما تحرکات آنها را رصد می کنیم.

این مقام بلندپایه حزب الله تصریح کرد: سیاستهای عربستان بویژه در سوریه از طریق حمایتهای مالی و تسلیحاتی از تروریستها، خطری حقیقی و مستقیم برای لبنان به شمار میرود، لذا گروه 14 مارس باید مواضعی ملی در جهت حفظ منافع ملی بگیرند و دل به گروی گسترش و امتداد داعش نبندند و به جای منافع ملی، سیاستهای عربستان را انتخاب نکنند.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب در بخش دیگری از این سخنان ابراز کرد سیاستهای عربستان مبنی بر طولانی کردن جنگها و فتنه انگیزی هایش امروز فاجعه ای علیه منطقه و امت اسلام به شمار می رود.

قاووق با اشاره به اقدامات عربستان در سرکوب معارضان ملی در  بحرین، کشتار جمعی مردم یمن، ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به سوریه برای طولانی کردن جنگ در این کشورها گفت: عربستان امروز مسئول طولانی شدن جنگ در سوریه، یمن است و ما باید با این سیاستهای  عربستان مقابله کنیم.

وی اظهار داشت که عربستان مسئول درجه اول ادامه کشتار مردم بیگناه در یمن، بحرین و عراق است، زیرا عربستان در تجاوز به این کشورها نقش آفرینی کرده و میکند. عربستان مسئول فتنههای مذهبی در منطقه است، زیرا این کشور منبع اندیشه و فقه تکفیری است و در مناهج تعلیمی رسمی این کشور کتابی وجود دارد که از کودکی به دانش آموزان آموزش میدهد که اهل البیت علیهم السلام کفار هستند و ائمه آنها مصادیق شرک و بت پرستی هستند، بنابراین عربستان عامل گسترش موج تکفیری در این روزها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها