دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرایی آماده‌باش نظامیان رژیم صهیونیستی

منابع خبری رژیم صهیونیستی از آماده‌باش نظامیان این رژیم اشغالگر در اراضی اشغالی به دلیل ترس و نگرانی سران و مقامات تل‌آویو از تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها خبر داده‌اند.
کد خبر: ۵۷۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 09February 2023

چرایی آماده‌باش رژیم صهیونیستی پیش از آغاز ماه مبارک رمضانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: مهدی اصغری؛ منابع خبری و عبری‌زبان رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) در اخباری فوری و ناگهانی از آماده‌باش نظامیان و ارتش این رژیم در اراضی اشغالی خبر می‌دهند که کارشناسان و تحلیل‌گران این آماده‌باش را به دلیل ترس و نگرانی سران و مقامات تل‌آویو از تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در اراضی اشغالی که فلسطینیان در آن ساکن هستند، اعلام کردند.

در بررسی علت این آماده‌باش به این مهم دست پیدا می‌کنیم که رسانه‌ها و شبکه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همواره قبل از ماه مبارک رمضان اوضاع و احوال سرزمین‌های اشغالی را ملتهب و متشنج گزارش کرده‌اند؛ اما این وضعیت در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بسیار تفاوت دارد، زیرا میزان و سطح تنش‌ها و درگیری‌ها در ماه‌های اخیر به صورت قابل توجهی بالا بوده و هر روز شاهد درگیری مابین نیرو‌های مبارز فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی بوده‌ایم.

در واقع موضوع اصلی که موجب شده تا ارتش رژیم صهیونیستی قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان اعلام آماده‌باش کند، تشدید بی‌سابقه و غیرقابل پیش‌بینی درگیری‌ها مابین نظامیان آن‌ها و مبارزان فلسطینی است؛ ضمن اینکه فقط چند روز قبل بود که شاهد حمله و تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌گناه اردوگاه جنین بودیم که در جریان این درگیری بیش از ۱۰ فلسطینی شهید و بیش از ۲۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

حال اگر در کنار این موضوع، تصمیم جدید کابینه افراطی نتانیاهو برای افزایش صدور مجوز سلاح به صهیونیست‌ها را مورد توجه قرار دهیم، درمی‌یابیم که از چندین هفته قبل سران و مقامات رژیم صهیونیستی خود با اقدامات تجاوزکارانه خودشان علیه فلسطینی‌ها به این نتیجه رسیده بودند که با موجی بزرگ و گسترده از مقاومت و ایستادگی توسط مبارزان فلسطینی روبه‌رو خواهند شد.

بر این اساس هم بود که هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم که ارتش و نظامیان رژیم صهیونیستی در شرایطی که فقط اندکی بیش از یک ماه به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده اعلام آماده باش کردند؛ زیرا بر اساس شرایط موجود و شواهد روشن در روز‌های منتهی به ماه مبارک رمضان شاهد آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها بین مبارزان فلسطینی با ارتش این رژیم اشغالگر خواهیم بود.

موضوع جالب توجه در این میان افزایش قابل توجه و بی‌سابقه تدابیر امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی است و بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی قرار است تا ارتش این رژیم اشغالگر تا دو هفته آینده نیرو‌های خود را در کرانه باختری به میزان قابل توجهی افزایش دهد؛ ضمن اینکه در برنامه‌های فرماندهان نظامی صهیونیست سه یگان جنگی دیگر برای جلوگیری از وقوع عملیات توسط نیرو‌ها و رزمندگان مقاومت فلسطینی، پیش‌بینی شده است.

از طرف دیگر رسانه‌های عبری زبان و همینطور رسانه‌های فلسطینی در خبری جدید اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در اقدام امنیتی جدیدی قصد دارد تا میزان و تعداد نیرو‌های پلیس خود را در قدس که از حساسیت بالایی برخوردار است به شدت تقویت کند. در واقع تا اینجای کار مشخص شده سران و مقامات تل‌آویو در دو حوزه کرانه باختری و قدس نگرانی‌های جدی را برای ماه‌های آینده پبش‌بینی می‌کنند و بر اساس شواهد قطعاً در این دو حوزه شاهد درگیری‌هایی خواهیم بود.

حال در این شرایط فقط این رژیم صهیونیستی نیست که نگران ماه‌های پیش روی است، بلکه آمریکا هم علناً در صحبت‌های مقامات خود و توصیه‌هایی که به سران رژیم صهیونیستی می‌کند، نگرانی و هراس خود را از تشدید و شعله‌ور شدن نزاع‌ها و درگیری‌ها در اراضی اشغالی بیان کردند؛ موضوعی که نشان می‌دهد اخبار و اطلاعاتی که سازمان‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا از آخرین شرایط و وضعیت منطقه گردآوری کرده‌اند، در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی در روز‌های سیاه و خطرناکی است که پیش رو دارد.

در پایان باید گفت چیزی کمتر از ۵۰ روز تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده است و این روز‌ها و ساعت‌هایی که به آغاز این ماه عزیز برای مسلمانان باقی مانده با تشویش و هراس برای سران و مقامات آمریکا و به خصوص رژیم صهیونیستی همراه است و بی‌شک با فرارسیدن این ماه مبارک، این رژیم اشغالگر باید با همین روز‌های نسبتاً آرام خود خداحافظی کرده خودش را برای روز‌هایی سراسر درگیری و آتش آماده کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار