مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز:

عملیات والفجر ۸ یکی از عملیات‌های بزرگ و برجسته دفاع مقدس بود

سردار اسلامی با اشاره به اینک عملیات والفجر ۸ یکی از عملیات‌های بزرگ و برجسته دفاع مقدس بود گفت: یکی از جنایت‌های بزرگ صدام زنده به گور کردن غواصان ایرانی با دستان بسته به تلافی شکست تحقیر آمیز در عملیات والفجر ۸ و سقوط شهر فاو بود.
کد خبر: ۵۷۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ - 09February 2023

زنده به گور کردن غواصان ایرانی به تلافی شکست در عملیات والفجر ۸ صورت گرفتسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با تاکید بر اینکه عملیات والفجر ۸ یکی از عملیات‌های بزرگ و برجسته دفاع مقدس بود، اظهار داشت: در عملیات والفجر ۸ به رغم همه موانع طبیعی،  نظامی و انسانی رزمندگان غیور ایران اسلامی با تکیه بر ایمان به خدا از رود خروشان اروند در سرمای زمستان عبورکردند و ضمن تصرف شهر استراتژیک فاو، ارتباط عراق را با خلیج فارس قطع و صادرات نفت عراق را از این محل مختل کردند.

وی با بیان اینکه هدف از این عملیات تثبیت مرزهای آبی ایران اسلامی و کسب امتیاز از عراق در مذاکرات بود، افزود: هدف ایران اسلامی از تصرف فاو تجاوز به خاک یک کشور دیگر نبود، بلکه هدف این بود که ضمن نشان دادن قدرت ایران اسلامی به کشور عراق و حامیان بین المللی‌اش زمینه عقب نشینی و بازپس‌گیری مرزهای مقدس ایران اسلامی فراهم شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر اهمیت این عملیات؛ تصریح کرد: پس از این عملیات بود که سازمان ملل به برخی از مواضع بر حق جمهوری اسلامی اهمیت داد و نسبت به صدور بیانیه‌ای در این زمینه اقدام کرد.

سردار اسلامی با اشاره به اینکه در پی این عملیات عراق از ترس در خطر بودن بصره بسیاری از پل‌ها و راه‌های دسترسی به این شهر را با عجله تخریب کرد افزود: اجرای این عملیات پیچیده با منطق نظامی همخوانی نداشت و در نوع خود یک شاهکار نظامی به حساب می‌آمد که با ایمان و جانفشانی رزمندگان ایرانی اسلامی محقق شده بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر نقش واحدهای عمل کننده استان البرز در این عملیات؛ افزود: رزمندگان استان البرز که در آن زمان در قالب شهرستان کرج در این عملیات حضور داشتند نقش برجسته‌ای در پیروزی این عملیات به عهده داشتند.

سردار اسلامی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید «احسانی نژاد» خاطرنشان کرد: عملیات والفجر ۸ یکی از برگ‌های زرین تاریخ دفاع مقدس است که دلاورمردان رزمنده استان البرز در آن نقش بارزی داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار