سخنگوی سازمان ملل:

سازمان ملل بر امدادرسانی در زلزله ایران متمرکز است

فرحان حق گفت: بر امدادرسانی به اقشار آسیب پذیر در زلزله خوی در ایران متمرکز هستیم.
کد خبر: ۵۷۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ - 09February 2023

سازمان ملل بر امدادرسانی در زلزله ایران متمرکز است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت: تیم سازمان ملل برای ارائه کمک‌های امدادی به زلزله زدگان خوی فوری اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: تیم ما به رهبری استفان پریسنر نماینده سازمان ملل در ایران در ۶ فوریه یک مأموریت ارزیابی در مرز زلزله زده در استان آذربایجان ایران انجام داد.

فرحان حق اضافه کرد: سازمان ملل برای کمک به مردم محلی، بر آسیب پذیر‌ترین اقشار از جمله سالمندان، زنان و دختران و کودکان دارای معلولیت متمرکز شده است.

وی ادامه داد که یک صندوق مالی سازمان ملل برای جمع آوری کمک‌های بین المللی به منظور امداد رسانی به مردم زلزله زده خوی در ایران ایجاد شده است.

پیش از این، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که این نهاد بین المللی آماده حمایت از زلزله زدگان شهر خوی در ایران است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل همچنین روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت: عصر روز شنبه یک زلزله ۵.۹ ریشتری در ایران اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش‌ها، عملیات‌های امداد رسانی و تخمین خسارت‌ها در جریان است. هلال احمر ایران، تیم‌های خود را برای کمک به مناطق زلزله زده بسیج کرده است.

دوجاریک اظهارکرد: وزارت امور خارجه ایران از سازمان ملل تقاضای کمک کرده است و ما آماده حمایت از تلاش‌های امدادی ایران در این زمینه هستیم.

سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: ما با دولت و خانواده‌های قربانیان این زلزله ابراز همدردی می‌کنیم.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه ۲۸ ژانویه ۲۰۲۳ (۸ بهمن ۱۴۰۱) شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها