۴۴ سال افتخار/ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

تبیین انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن وظیفه‌ای همگانی است

«رضایی» با بیان اینکه تبیین انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن وظیفه‌ای همگانی است از رشد ۴۷ درصدی باسوادی پس از انقلاب اسلامی در استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ - 09February 2023

تبیین انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «رضا رضایی» مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان امروز در جمع فرهنگیان شهربابک از توابع استان کرمان با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: فرهنگیان نسبت به تبیین ارزش‌ها، دستاوردها و افتخارات نظام مقدس جمهوری در قالب جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام کنند.

وی رشد ۴۷ درصدی باسوادی، افزایش سرانه فضای آموزشی از ۱٫۲ متر به ازای هر دانش آموز به ۴٫۹ متر به ازای هر دانش آموز و پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر را در دورترین نقاط کشور از مهمترین دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی دانست و آشنایی دانش آموزان با دستاورد های انقلاب اسلامی را ضروری دانست.

رضایی بر برگزاری باشکوه مراسم صبحگاه اداری مدارس تاکید کرد و افزود: از ظرفیت رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس در جشن ها و برنامه مدارس استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان برپایی نماز جماعت با حضور همکاران فرهنگی در مدارس را ضروری دانست و گفت: تغییر کاربری نماز خانه مدارس تحت هر شرایطی ممنوع است و با مدیران متخلف برخورد می شود.

رضایی با اشاره به تجزیه و تحلیل نمره ورقی امتحانات نهایی به صورت مدرسه به مدرسه و منطقه به منطقه بیان کرد: میانگین نمره دانش آموزان در امتحانات نهایی یکی از شاخص های اصلی ارزیابی عملکرد آموزش ادارات آموزش و پرورش، مدارس و دبیران استان است.

وی با اشاره به کسب رتبه هفتم کنکور سراسری۱۴۰۱ در رشته علوم تجربی توسط عالیه میرزایی دانش آموز شهربابکی از پرداخت جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی به این دانش آموز نخبه خبر داد.

رضایی با بیان اینکه میزان قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری یکی دیگر از شاخص های ارزیابی مدارس و ادارات آموزش و پرورش است افزود: کسب رتبه در جشنواره کشوری نوجوان و جوان خوارزمی و میزان موفقیت دانش آموزان در المپیاد های علمی دانش آموزان سراسر کشور از دیگر شاخص های ارزیابی مدارس و ادارات آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه رتبه بندی شامل بیش از ۳۸ هزار فرهنگی در استان کرمان می شود گفت: اجرای طرح رتبه بندی یکی از اقدامات ارزشمند دولت انقلابی است که احکام رتبه بندی فرهنگیان در بهمن ماه جاری صادر خواهد شد و همکاران نیز می توانند نسبت به رتبه اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند.

رضایی بر ایجاد زمینه لازم جهت حضور حداکثری دانش آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن تاکید کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار