فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) مطرح کرد؛

ضرورت تبیین ایثار و ولایتمداری بختیاری‌ها در حمایت از امام در سال ۵۷

سردار اکبری گفت: سردار اکبری، تأکید کرد: باید مستند واقعی از چگونگی و تعداد نفراتی که از استان چهارمحال و بختیاری در بهمن ۵۷ عازم تهران شدند تا با حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) بیعت کنند، ساخته شود.
کد خبر: ۵۷۲۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ - 09February 2023

بیعت بختیاری‌ها در شرایط سخت انقلاب با حضرت امام از مصادیق جهاد تبیین استبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، عشایر استان چهارمحال و بختیاری سالروز تاریخی بیعت بختیاری‌ها در ۲۰ بهمن ۵۷ با حضرت امام خمینی (ره) را پیش از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تحت عنوان ویژه برنامه‏ «از جنس غیرت و بصیرت» گرامی داشتند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر و بزرگداشت سالروز تاریخی بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام در ۲۰ بهمن ۵۷ و احترام به مقام والای شهدای مدافع حرم و عرصه امنیت و سلامت و ۲۴۴۵ شهید استان چهارمحال و بختیاری، سالروز عملیات والفجر ۸ و نقش رزمندگان این استان در هشت سال دفاع مقدس را پاسداشت.

سردار علی‌محمد اکبری، با اشاره به سالروز تاریخی بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام در ۲۰ بهمن ۵۷، افزود: تبیین موضوع بیعت بختیاری‌ها در شرایط سخت آن روز با حضرت امام از مصادیق جهاد تبیین است که از مطالبات مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: اینکه مردم چهارمحال و بختیاری از فردی به نام بختیار که متعلق به جامعه عشایری خودشان بود، اعلام انزجار کردند و با حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) بیعت نمودند، نشان دهنده غیرت، شجاعت و عمل به موقع آنهاست.

سردار اکبری، تأکید کرد: باید مستند واقعی از چگونگی و تعداد نفراتی که از استان چهارمحال و بختیاری در بهمن ۵۷ عازم تهران شدند تا با حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) بیعت کنند، ساخته شود.

وی، با اشاره به ایستادگی مردم چهارمحال و بختیاری مقابل ظلم و استبداد قبل از پیروزی ا نقلاب و تقدیم شهدایی همچون علیمردان خان بختیاری، را یادآوری کرد و با اشاره به ابراز علاقه خاص امام راحل (رحمت الله علیه) به عشایر و همچنین امام خامنه‌ای عزیز در سفر‌های متعدد و خاطرات خود از مناطق عشایری، گفت: حقیقتا و انصافاً عشایر بر بیعت ارزشمند خود با امام راحل (رحمت الله علیه) ماندند.

سردار اکبری، میزبانی شایسته مردم استان چهارمحال و بختیاری از مهمانان کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه کشور را مصداق ایستادگی مردم این منطقه پای آرمان‌ها و ارزش‌ها دانست و افزود: این مردم علی رغم مشکلات متعدد اقتصادی و ...، از دشمنان اعلام بیزاری کرده اند و این مشکلات را با ارزش‌های خود معامله نخواهند کرد و همچون گذشته پای آرمان‌های خود خواهند ایستاد.

وی ثبت ۲۰ بهمن سالروز تاریخی بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام (رحمت الله علیه) بعنوان روز استان چهارمحال و بختیاری در تاریخ را افتخار ماندگار در تاریخ دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار