۴۴ سال افتخار/ فرمانده نیروی هوایی ارتش:

دشمنان ما با ایران قوی و مستقل مخالفند

امیر واحدی گفت: ریشه اصلی دشمنی و خصومت دیرینه دولت‌های استکباری با جمهوری اسلامی ایران، ماهیت حق‌طلبی، عدالت‌محوری، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان جهان است.
کد خبر: ۵۷۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ - 09February 2023

دشمنان ما با ایران قوی و مستقل مخالفند/ ریشه اصلی دشمنی دولت‍های استکباری با ایران، ماهیت حق طلبی، عدالت محوری و ظلم ستیزی آن استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در دیدار وابستگان نظامی کشور‌های خارجی که به مناسبت روز نیروی هوایی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز افتخار داریم تا چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه ماندگار ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، روز نیروی هوایی را گرامی بداریم.

وی افزود: در این روز، کارکنان نیروی هوایی در اقدامی تاریخی که مبتنی بر اخلاص و ایمان بود، با حضور خود در صحنه و بیعت با رهبر بزرگ و بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رساندند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: بعد ار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خروج مستشاران نظامی خارجی از ایران، کارکنان غیور و با دانش نیروی هوایی با وجود تحریم‌های ظالمانه، فشار‌های اقتصادی و نظامی، کار بزرگی را انجام دادند و توانستند با تکیه بر دانش فنی خود و بهینه سازی، تعمیرو نگهداری تجهیزات پیشرفته، این نیرو را در بالاترین سطح عملیاتی حفظ کنند که دستاورد آن هشت سال دفاع مقدس و دفاع از فضای کشورمان در برابر دشمنی بود که از هر لحاظ توسط قدرت‌های شرقی و غربی و بیش از ۴۳ کشور خارجی حمایت می‍شد.

امیر سرتیپ واحدی تصریح کرد: امروز آمادگی نیروی هوایی ما از هر زمان دیگری بیشتر است و با تدابیر حکیمانه و رهنمود‌های راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) با تلاش و کوشش بیشتر در جهت نیل به نیروی هوایی دانشمند در تراز نظام اسلامی حرکت می‍کند و هم اکنون توانسته است با بهره گیری از توان و دانش بومی، با طراحی و ساخت انواع جنگنده‌های آموزشی و رزمی، ساخت انواع پهباد‌ها با ماموریت‍های مختلف، تولید انواع موشک‍های دور ایستای هدایت شونده راداری، موشک‌های کروز، بمب‌های نقطه زن، انواع سامانه‌های های شناسایی و ناوبری به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد.

وی گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران با سخت ترین، ظالمانه‌ترین و شدید‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ روابط بین الملل روبرو است که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی توسط قدرت‌های سلطه گر علیه کشورمان آغاز و همچنان ادامه دارد که ریشه اصلی دشمنی و خصومت دیرینه دولت‍های استکباری با جمهوری اسلامی ایران، ماهیت حق طلبی، عدالت محوری، ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان جهان است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: دشمنان ما با ایران قوی و مستقل مخالفند و تحمل پیشرفت ملت ما را ندارند و نخواهند داشت و امروز کشور ما شاهد یک جنگ ترکیبی و تبلیغاتی گسترده توسط دشمن است که هدف آن‌ها تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امیر واحدی افزود: دومینوی شکست آمریکا در منطقه غرب آسیا و تجربه تلخ لشکرکشی به افغانستان و خروج غیرمسئولانه و بدون برنامه ریزی این کشور، حقانیت جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرد که حضور نیرو‌های بیگانه در منطقه و سایر کشورها، نتیجه‌ای جز ویرانی و بی ثباتی به بار نیاورده است و این امر نشانگر این واقعیت است که امنیت منطقه در گرو همکاری سازنده و روابط دوستانه کشور‌های منطقه با یکدیگر بر اساس منافع مشترک، امنیت جمعی و منطقه‌ای و بدون حضور و دخالت‌های کشور‌های فرامنطقه‌ای و سلطه گر است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از بالاترین سطح امنیت برخوردار است و شما سفیران نظامی کشور‌های منطقه‌ای و دوست بهترین شاهد بر این مدعا هستید، گف  تمایل دارم تاکید کنم که سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال سایر کشور‌ها دوستی و برادری است. نیرو‌های مسلح ما تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، ولی ثابت کرده‍ایم که در برابر هرگونه تجاوز، سخت و قاطعانه خواهیم استاد.

فرمانده نهاجا در پایان ضمن ابراز  تاثر و تاسف عمیق از وقوع حادثه دلخراش زلزله در دو کشور همسایه برادر و دوست ترکیه و سوریه گفت: از خداوند متعال برای خانواده‌های جانباختگان این حادثه‌ای دردناک طلب صبر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بلافاصله بعد از وقوع حادثه، به کمک حادثه دیدگان شتافته  تا مرهمی بر آلام آسیب‌دیدگان باشد و از این پس  نیز از هرگونه کمکی که بتواند انجام دهد دریغ نخواهد کرد.

وابسته نظامی کشور ژاپن نیز در این مراسم ضمن تبریک روز نیروی هوایی ارتش، گفت: معتقدم امنیت قلمرو هوایی یکی از مهم‌ترین نقش‌های نیرو‌های مسلح هر کشور است. به ویژه اینکه ایران از نظر جغرافیایی دارای دارای همسایگانی متعدد و خلیج فارس راهبردی و دریای عمان و دریای خزر است. از این رو پدافند هوایی شبانه روزی به منظور نظارت، مراقبت، گشت زنی و مقابله با تهدیدات هوایی امری ضروری است.

وی افزود:  ایران به تجهیزات دفاعی پیشرفته مانند هواپیما‌های بدون سرنشین و با سرنشین نیاز دارد که خوشبختانه با تلاش دانشمندان داخلی و صنایع دفاعی قادر به تولید بومی آن‌ها است.

وابسته نظامی ژاپن ادامه داد: اکنون وضعیت راهبردی منطقه‌ای و بین‌المللی به شدت پیچیده و به سرعت در حال تغییر است. صرف نظر از بزرگی کوچکی، جنگ‌ها و درگیری‌ها به طور مداوم در نقطه‌ای از جهان در حال وقوع است در میان این شرایط پیچیده، به نظر بنده همکاری کشور‌های منطقه با یکدیگر برای ایجاد صلح و ثبات اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار