۴۴ سال افتخار/ خلیفه کل ارامنه آذربایجان:

احترام متقابل به ادیان و گویش‌های مختلف در انقلاب اسلامی متبلور است

اسقف اعظم «چیفتجیان» گفت: انقلاب اسلامی حق تعیین سرنوشت و احترام متقابل به ادیان و گویش‌های مختلف را متبلور ساخته و آن را به رسمیت می شناسد.
کد خبر: ۵۷۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱ - 09February 2023

احترام متقابل به ادیان و گویش های مختلف در انقلاب دینی ما متبلور است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، مراسم جشن انقلاب و یادواره شهدای ارامنه استان آذربایجان غربی امروز(پنجشنبه) در ارومیه برگزار شد.

اسقف اعظم «گریگور چیفتجیان» خلیفه کل ارامنه آذربایجان در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: در شرایط بحرانی جهان امروز که انواع دسایس سیاسی، جنگ ها، آوارگی، کشتارها و تحریم های ظالمانه سراسر گیتی را فرا گرفته برگزاری مراسم بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران معنی و مفهوم بسیار ژرفی را داراست.

وی گفت: ایران عزیز و جمهوری اسلامی و انقلاب نشات گرفته از تعالیم دینی تنها راه حل و کلید پایان دادن به شرایط بحرانی جهان امروزمان است.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان تصریح کرد: زیرا که انقلاب دینی ما حق تعیین سرنوشت و احترام متقابل به ادیان و گویش های مختلف را متبلور ساخته و آن را به رسمیت می شناسد.

اسقف اعظم چیفتجیان افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی میهن ما آزاد شد و این آزادی و سرافرازی برای تمام اقشار جامعه چه مسلمان و چه مسیحی با هر گویش و سلیقه ای و هر شخصی که خود را شهروند ایران بداند به ثمر نشست.

وی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران سرمشق و الگویی را به سایر کشورها و جوامع بشری که با سلاح حمایت دروغین از حقوق بشر فجیع ترین اعمال ضد بشری و بی عدالتی و جنگ و تفرقه و ریخته شدن خون هزاران انسان بی گناه را باعث شدند ارائه کرده است و آن بازگشت به سوی معنویات و تعالیم الهی است.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: چه بسا انسان امروزی با وجود تمامی پیشرفت های تکنولوژیک در خدمت تخریب و انهدام جوامع بشری گام بر می دارد، در اواخر قرن گذشته دیوار برلین فرو ریخت و شادی و سرور را برای پیروان حق و عدالت و آزادی به ارمغان آورد اما این شادی دیری نپایید، زیراکه امروز استکبار جهانی دیوارهای نامرئی بسیار عظیم را در بین جوامع بنا نهاد که دود آن به چشم ملت های مظلوم و ستم دیده خواهد رفت.

تجلیل از خانواده شهدا و نخبگان از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار