۴۴ سال افتخار/ مسئول سازمان بسیج عشایری کشور:

عشایر در تأمین امنیت پایدار مرزها نقش تعیین‌کننده‌ای دارند

«سعیدی» گفت: عشایر در تأمین امنیت پایدار مرزها نقش تعیین کننده‌ای دارند.
کد خبر: ۵۷۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ - 10February 2023

عشایر در تأمین امنیت پایدار مرزها نقش تعیین کننده‌ای دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «احمد سعیدی» مسئول سازمان بسیج عشایری کشور امروز در حاشیه همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر استان مازندران که با حضور سردار «سید ضیاءالدین حزنی» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی علی‌رغم همه توطئه‌ها و فشار‌های دشمنان داخلی و خارجی، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی خود را با شکوهتر از هر سال جشن خواهد گرفت، اظهار داشت: این انقلاب مرهون خون شهدای زیادی است که از آغاز شکل گیری انقلاب تا کنون بوده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما مسئولین در هر سطحی این است که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز، تمام تلاش خود را در جهت ادامه راه آن عزیزان به کاربگیریم، رسیدگی به مشکلات عشایر را از جمله اهداف همایش برشمرد و گفت: عشایر در تأمین امنیت غذایی نقش مهمی دارند.

سعیدی به برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: توجه به مشکلات و مسائل اساسی مردم و کشور یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول تجلیل از عشایر و رسیدگی و بررسی مشکلات آنها را از برنامه‌ها ذکر کرد و خاطرنشان کرد: همچنین همایش تجلیل از دامداران و شبانان نمونه عشایری در تعامل با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در حال اجراست.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور بیان کرد: رزمایش تخصصی دامپزشکی در تعامل و همکاری با سازمان دامپزشکی کشور از برنامه‌های ویژه‌ای است که در دهه فجر در مناطق عشایری کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: عشایر در عرصه‌های مختلف نقش ویژه ای دارند و ۲۵ درصد گوشت دام سبک کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

سعیدی با اظهار اینکه عشایر در تأمین امنیت پایدار مرزها نقش تعیین کننده‌ای دارند، بیان کرد: ۳۵ درصد صنایع دستی توسط عشایر تأمین می‌شود و این قشر در میراث داری از فرهنگ اصیل و کهن اسلامی و ایرانی نقش ویژه ای دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار