فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش:

سرعت عمل بالای ارتش در امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده خوی/ ارتش تا پایان کار در کنار مردم مناطق زلزله‌زده خواهد ماند

امیر سرتیپ حاجیلو با بیان اینکه ارتش در امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده خوی سرعت عمل بالایی داشت، گفت: تا پایان کار در کنار مردم عزیزمان در مناطق زلزله‌زده هستیم.
کد خبر: ۵۷۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴ - 10February 2023

سرعت عمل بالای ارتش در امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده خوی/ ارتش تا پایان کار در کنار مردم مناطق زلزله‌زده خواهد ماندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علی حاجیلو» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع زلزله در مناطق خوی وارد عمل شدیم، اظهار داشت: طی هماهنگی با ستاد بحران استان و مسئولین مربوطه برای حضور و امدادرسانی اعلام آمادگی کردیم و قرارگاه امداد و نجات حضرت ولیعصر (عج) را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: یگان‌های ما تجهیزات لازم برای بحران‌ها و بلایای طبیعی در اختیار دارند و از مناطق مختلف به سمت منطقه زلزله زده حرکت کردیم.

امیر سرتیپ حاجیلو تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های لازم، بیمارستان‌های شهرستان خوی را از بیماران عادی تخلیه کردیم و در مرحله اول تیم‌های پزشکی و کادر درمان و آمبولانس و تجهیزات لازم را به منطقه اعزام کردیم.

وی افزود: همزمان به بیمارستان‌های تبریز و ارومیه را آماده باش اعلام کردیم و گردان‌های بهداشت و درمان ما بلافاصله در منطقه حاضر شدند و بیمارستان صحرایی ۱۸۰ تختخوابی را با پزشکان متخصص و تجهیزات کامل در مناطق زلزله زده دایر کردیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش تاکید کرد: بیش از ۱۸۰۰ نفر از نیرو‌های آموزش دیده برای خارج کردن مردم عزیز و گرفتار در مناطق زلزله زده اقدامات لازم را انجام دادند و تجهیزات مهندسی سنگین ما از جمله لودر و بیل برای بازگشایی مسیر‌های مناطق زلزله زده وارد عمل شدند.

امیر سرتیپ حاجیلو گفت: با هماهنگی‌های لازم خدمت رسانی به ۵۵ روستا را در اختیار گرفتیم و در توزیع اقلام، چادر و لوازم مورد نیاز همکاری‌های لازم را با سازمان مدیریت بحران و هلال احمر انجام دادیم و بصورت شبانه روز امکانات لازم را در اختیار مردم زلزله زده قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای مردم عزیزمان در مناطق زلزله زده جهت اسکان و امکانات اردوگاه و تجهیزات کامل آماده کردیم، ادامه داد: روزانه اقلام خوراکی، مواد غذایی و غذای گرم در مناطق زلزله زده توزیع می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش تاکید کرد: با توجه به سرد شدن هوا در مناطق زلزله زده معاینات پزشکی روزانه توسط پزشکان متخصص ارتش انجام می‌شود این اقدام به طور مرتب انجام شود و آواربرداری در مناطق با تجهیزات کامل در حال انجام است و تیم‌های مهندسی تخصصی و رزمی در منطقه حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه تا پایان کار در کنار مردم عزیزمان در مناطق زلزله زد هستیم، یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تا پای جان در کنار مردم عزیزمان در مناطق زلزله زده بوده و حضور مداوم دارد و روزانه به بررسی نیاز‌ها و خدمات در مناطق زلزله زده ادامه خواهیم داد.

امیر سرتیپ حاجیلو افزود: برای آوار برداری و کمک به نوسازی مناطق آسیب دیده در کنار مردم عزیزمان در مناطق زلزله زده هستیم و امکانات لجستیک ارتش را در مناطق به طور کامل تجهیز کردیم.

وی با بیان اینکه تجهیزات و نیاز‌های لازم با هواپیما‌های ملی و c۱۳۰ ارتش وارد مناطق زلزله زده شده است، یادآور شد: بخشی از کمک‌های مردمی و نیکوکاران را نیز به مناطق ارسال شده و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: ارتش در امداد رسانی در مناطق زلزله زده خوی سرعت عمل بالایی داشت و با کارشناسی وارد میدان شد؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران خود را فدای ملت می‌داند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار