۴۴ سال افتخار/ رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:

استقلال بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام پورخاقان گفت: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی استقلالی است که به دست آورده‌ایم چرا که پیش از انقلاب رژیم پهلوی و شاه بدون اجازه آمریکایی‌ها اجازه اخذ هیچ‌گونه تصمیمی را نداشتند، اما امروزه با پیروزی انقلاب اسلامی دولتمردان و مردم ایران خود تصمیم می‌گیرند و اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ - 11February 2023

استقلال بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمدرضا پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی در برشماری دستاورد‌های چهار دهه انقلاب اسلامی اظهار داشت: نخستین دستاورد انقلاب اسلامی استقلالی است که به دست آورده‌ایم چرا که پیش از انقلاب رژیم پهلوی و شاه بدون اجازه آمریکایی‌ها اجازه اخذ هیچ‌گونه تصمیمی را نداشتند، اما امروزه با پیروزی انقلاب اسلامی دولتمردان و مردم ایران خود تصمیم می‌گیرند و اجرا می‌کنند و در برابر تصمیمات مخرب دشمن هم می‌ایستند.

حجت‌الاسلام پورخاقان دومین دستاورد انقلاب اسلامی را خودباوری دانست و افزود: این ملت و کشور وابستگی‌های زیادی به کشور‌های خارجی داشتند، اما به فضل الهی با تکیه بر جوانان و نوآوری‌های بومی موفقیت این کشور رقم خورد و به رغم تحریم‌های دشمن در بسیاری از موارد علمی، اقتصادی توانستیم به استقلال و نوآوری برسیم.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح حفظ اسلام به معنای واقعی که برگرفته از اسلام ناب محمدی است را سومین دستاورد انقلاب اسلامی نامید و یادآور شد: پیش از انقلاب، اسلام به دینی تبدیل شده بود که صرفا ابرقدرت‌ها به عنوان دینی استعمارزده و رژیمی که تسلیم شده در برابر ابرقدرت‌ها را داشت بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی تشیع و اسلامی عزیز به معنای واقعی متبلور شد و امروز ترس کشور‌های خارجی و اروپایی‌ها از ترویج اسلام است.

وی درباره اینکه چگونه می‌توانیم این دستاورد‌های را به نسل بعدی منتقل کرد اظهار کرد: جهاد تبیینی که رهبر انقلاب به آن تاکید و اشاره داشتند همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد. جوانان ما دوران پیش از انقلاب و دفاع مقدس را دقیق و کامل نمی‌شناختند و هر چقدر بتوانیم این دو عامل بسیار مهم به خصوص دفاع مقدس را برای جوانان تبیین کنیم بیش از پیش می‌توانیم دستاورد‌های انقلاب را به جوانان تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام پورخاقان خاطرنشان کرد: در دوران پهلوی دوم، محمدرضا پهلوی بحرین را که خاک ایران بود به بیگانان واگذار کرد، اما در هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران به دست دشمن واگذار نشد و تمام این دستاورد‌ها در هر سال برای جوانان ایرانی اسلامی تبیین شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار