۴۴ سال افتخار/ وزیر اسبق امور خارجه:

ایران با انقلاب اسلامی به اوج خودکفایی و پیشرفت رسید

«متکی» با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، گفت: ایران با انقلاب اسلامی به اوج خودکفایی و پیشرفت رسید.
کد خبر: ۵۷۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 11February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «منوچهر متکی» وزیر اسبق امور خارجه امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در یاسوج اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد دیار فرهنگ، مجاهدت، پایمردی و مقاومت است و مردم این استان با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن همچون گذشته حماسه آفریدند. 

وی افزود: مردم ایران در طول ۶ ماه گذشته به امر رهبرشان سکوت کردند تا در روزی مانند ۲۲ بهمن با حضور باشکوه خود به جهانیان نشان دهند که همچنان در صحنه دفاع از نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: امروز مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به ندای رهبر انقلاب و امام خود لبیک گفتند و به خیابان آمدند تا به دوستان و دشمنان انقلاب اعلام کنند که همچون گذشته آماده دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی هستند.

متکی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، ابراز کرد: دشمنان از همان ابتدا اعلام می‌کردند که کار جمهوری اسلامی ایران تمام شد اما فرصت‌شناسی و زمان‌شناسی مردم و مسئولان این توطئه‌ها را خنثی کرد و نیروی انتظامی، سپاه و مسئولان ما در این حوادث هوشمندانه برخورد کردند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز جوانان را فرزندان انقلاب نامیدند و با عفو عمومی اجازه سوء‌استفاده دشمنان از احساس پاک آنها را ندادند.

وزیر اسبق امور خارجه عنوان کرد: استقلال بزرگ‌ترین هدیه‌ای بود که انقلاب به مردم داد و مردم ایران همچنان استقلال خود را حفظ می‌کنند و در این راه ممکن است به زمین بیفتیم یا آهسته حرکت کنیم اما ریل انقلاب در جریان است.

متکی با اشاره به دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی، گفت: در دوران دفاع مقدس حتی سیم‌خاردار نداشتیم اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی و سربازان و خدمت‌گزاران، در صنعت دفاعی به جایگاه رفیعی دست پیدا کردیم و مردم انتظار دارند در سایر حوزه‌ها نیز چنین الگویی داشته باشیم تا مشکلات کشور را با اتکا به توان داخلی مدیریت و حل کنیم. 

وی اضافه کرد: در هشت سال گذشته شرایط به گونه‌ای بود که سبب شد دشمن نسبت به کشور ما طمع کند و تصور می‌کردند با افزایش فشارها ایران را تسلیم می‌کنیم اما مثل همیشه شکست خوردند و ملت ایران نقشه‌های آنها را نقش بر آب کردند.

وزیر اسبق امور خارجه متذکر شد: ملت ایران با وجود مشکلات، گرانی‌ها و معضلات موجود برای حمایت از انقلاب اسلامی، شهدا و حمایت از رهبری به میدان آمدند تا از مسئولان بخواهند برای حل مشکلات تلاش کرده و این میدان سخت را مدیریت کنند.

متکی بیان داشت: ملت ایران از توطئه‌های آمریکا از ابتدای انقلاب تا امروز از طریق تحریم، کودتا، ناامنی، جنگ تحمیلی و حمایت از ایادی خود در منطقه آگاه است و با حضور باشکوه خود در دفاع از نظام و مقتدرانه ایستاده‌اند و توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کرده‌اند.

وی به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف آب و نفت و گاز و انرژی اشاره داشت و متذکر شد: این استان با وجود این ظرفیت‌ها، آنطور که شایسته است توسعه پیدا نکرده و امیدواریم با تعریف ابرپروژه‌ها، خدماتی که شایسته مردم است به آنها ارائه شود.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه ایران با انقلاب اسلامی به اوج خودکفایی و پیشرفت رسید، ادامه داد: دشمن در فضای مجازی علیه ما تبلیغ می‌کند که نمی‌خواهیم با دنیا رابطه داشته باشیم اما جوانان باید بدانند ما با دنیا سر جنگ نداریم ما حرف خودمان را می‌زنیم و در منطقه مواضع خودمان را بیان می‌کنیم‌.

متکی با اشاره به شکست آمریکا در موضوع داعش، تأکید کرد: زمانی که کشوری ادعای ابرقدرتی داشته باشد اما اهداف آنها محقق نشود و مدام دچار شکست شوند یعنی ابرقدرتی آنها دچار زوال و نابودی شده و امروز شاهد آن هستیم که ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها