مشاور فرهنگی استاندار یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جشنواره شعر دفاع مقدس نبض تپنده‌ای برای تولید آثار فاخر است

مهرابی با بیان اینکه برنامه‌هایی همچون جشنواره شعر دفاع مقدس نبض تپنده‌ای هستند که می‌توانند شاعران استان یزد را گرد هم جمع کنند، گفت: این جشنواره‌ها می‌توانند باعث تولید آثا فاخر باشند.
کد خبر: ۵۷۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ - 11February 2023

«عالیه مهرابی» مشاور فرهنگی استاندار یزد و دبیر علمی جشنواره‌های استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: دهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس همزمان با چهل و دومین همایش فصلی اوج هنر به کار خود پایان داد.

وی افزود: در این برنامه از برگزیدگان دهمین جشنواره شعر دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد؛ همچنین از هشت محور موضوعی آثار دریافت و ۱۷۶ قطعه شعر از ۶۰ شاعر سراسر استان به دبیرخانه ارسال شد که توسط سه داور، مورد داوری قرار گرفت و ۱۵ اثر از ۱۱ شاعر استان برگزیده و به مرحله کشوری ارسال شد.

مهرابی ادامه داد: در مرحله کشوری، «افسانه نوری» با موضوع «شعر مضامین عاشورایی» رتبه سوم را کسب کرد که جای تقدیر و قدردانی است.

دبیر علمی جشنواره‌های استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در یزد با بیان اینکه یکی از جشنواره‌های تاثیرگذار و جریان‌ساز استان، جشنواره شعر دفاع مقدس است، گفت: این جشنواره‌ با موضوعات متنوع برگزار شد و امسال هم موضوع «شهدای شاهچراغ» نیز به موضوعات اضافه شد.

مهرابی با بیان اینکه این جشنواره‌ها نبض تپنده‌ای هستند که می‌توانند شاعران استان را گرد هم جمع کنند، عنوان کرد: این جشنواره‌ها می‌توانند باعث تولید آثا فاخر باشند که مورد توجه گروه‌های سرود و در حقیقت خواننده‌ها نیز قرار گیرند و از حالت شعر به قطعه‌های موسیقی هم درآیند.

مشاور فرهنگی استاندار یزد با اشاره به جایگاه شعر دفاع مقدس بیان داشت: یک زمان رزمندگان باید در خاکریز خط مقدم جنگ حضور پیدا می‌کردند و با سلاح خود از میهن دفاع می‌کردند؛ اما امروز وظیفه شاعران و نویسندگان است که با سلاح قلم رسالت خون شهدا و آرمان‌های انقلاب را تبیین کنند.

دبیر علمی جشنواره‌های استانی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در یزد گفت: شاعران و نویسندگان باید حماسه غرورآفرین هشت سال دفاع مقدس و همچنین حماسه شهدای مدافع حرم، و شهدای مدافع سلامت را تبیین کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار