محمود عباس با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آستانه برگزاری همایش حمایت از قدس در قاهره، با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و رایزنی کرد.
کد خبر: ۵۷۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ - 12February 2023

محمود عباس با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه شنبه و در آستانه برگزاری کنفرانس بین المللی «قدس-پایداری و توسعه»، در قاهره پایتخت مصر با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد.

«جمال رشدی» سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت: ابوالغیط در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آخرین ملاحظات این کنفرانس را که قرار است با حضور شخصیت‌های عربی در سطوح بالا و مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی برگزار شود، مورد بررسی قرار داد.

دو طرف در این دیدار پیرامون استفاده از این مناسبت برای رساندن صدا و درد و رنج فلسطینی‌ها به جهانیان توافق کردند.

رئیس تشکیلات خودگردان همچنین روز شنبه در محل اقامت خود در قاهره با رمطان لعمامره وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و رایزنی کرد.

در جریان این دیدار تازه‌ترین تحولات مربوط به موضوع فلسطین مورد بحث قرار گرفت و دو طرف بر اهمیت برگزاری کنفرانس حمایت از قدس که روز یکشنبه آغاز خواهد شد، تاکید کردند.

عباس در این دیدار از مواضع الجزایر در حمایت از موضوع فلسطین در محافل بین المللی و نیز نقش این کشور در آشتی فلسطینی تمجید کرد.

از سوی دیگر، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر هم دیدار با عباس را مهم ارزیابی کرد و افزود که در این دیدار مراتب سلام عبدالمجید التبون رئیس جمهور الجزایر را به وی ابلاغ کرد.

لعمامره گفت: ما به نمایندگی از رئیس جمهور تبون به قاهره آمدیم تا در کنفرانس حمایت از قدس شرکت کنیم و امیدواریم که این همایش نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار