عربستان خواستار کمک نظامی بیشتر به شورشیان سوریه شد

یکی از شاهزادگان بانفوذ آل سعود با انتقاد از سیاست های امریکا بر ضرورت ارسال بیشتر کمک نظامی به شورشیان سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴ - 06November 2013

عربستان خواستار کمک نظامی بیشتر به شورشیان سوریه شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "المنار"؛ "ترکی الفیصل" رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان و از شاهزادگان با نفوذ آل سعود طی سخنانی خواستار افزایش کمک های نظامی به گروه های تکفیری در حال منازعه در سوریه شد و ضمن انتقاد از سیاست های امریکا در قابل سوریه نسبت به خطرات بحران سوریه برای رژیم صهیونیستی اظهار نگرانی کرد.

این شاهزاده سعودی در مصاحبه با روزنامه "واشنگتن پست" گفت: "در شرایط کنونی سوریه که دولت آن توانسته است توازن را به نفع خود تغییر دهد، ارسال کمک نظامی بیشتر به شبه نظامیان ضروری می باشد".

ترکی الفیصل با اعتراف نسبت به حضور نیروهای القاعده در سوریه اعلام کرد: نیروهایی در سراسر جهان درگیر منازعه در سوریه می باشند و در صورت تداوم این منازعه تاثیرات آن محدود به سوریه نخواهد بود. در این رابطه وی بر نگرانی های موجود در رابطه با تهدیدات ناشی از گسترش بحران سوریه برای رژیم صهیونیستی اشاره کرده است.

رئیس پیشین اطلاعات عربستان همچنین بدون اشاره به نقش عربستان در تعمیق و پیچیده شدن بحران سوریه متعاقب حمایت تسلیحاتی آن از گروه های شورشی به انتقاد از سیاست و مواضع کشورهای دیگر مانند امریکا و روسیه در قبال بحران سوریه پرداخت. در واقع از آنجا که این دو کشور انتظار عربستان برای حمله نظامی علیه دولت سوریه را برآورده نکرده اند، مورد انتقاد مقامات این کشور مرتجع عربی قرار دارند.
 

نظر شما
پربیننده ها