مسئول سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

انسانیت، زمینه و پایه ایمان است

حجت‌الاسلام محمدیان در مورد تقدم انسانیت بر ایمان گفت: زمانی که توانستید خدمتگزار دیگران باشید، می‌توانید به ایمان برسید. بلوغ انسان در این است که حس انسانی نسبت به دیگران پیدا کند؛ سپس ایمان در یک ظرف آماده‌ای قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۷۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ - 13February 2023

انسانیت، زمینه و پایه ایمان استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در آیین بزرگداشت شهید «ابراهیم هادی» که عصر امروز (دوشنبه) در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ابتدا اظهار داشت: اگر فردی، ملتی یا ملت‌هایی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، جاذبه وجودی بسیار بالایی دارد.

وی افزود: جذب کردن، خود به خود اتفاق نمی‌افتد. هنر انسان شدن این است که جاذبه وجودی‌مان بالا باشد. ما باید خود، به یک مغناطیس بزرگتری وصل شویم که مغناطیس وجودی‌مان بیشتر شود و جاذبه وجودی‌مان بالاتر برود.

حجت‌الاسلام محمدیان در مورد تقدم انسانیت بر ایمان گفت: قبل از ایمان آوردن، باید انسان شد. فرد ابتدا باید انسان شود تا ظرفیت مؤمن بودن را پیدا کند.

مسئول سابق نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: تا زمانی که نسبت به همنوع و کمک به او در شما احیا نشده است، به مرحله ایمان نرسیده‌اید. زمانی که توانستید خدمتگزار دیگران باشید، می‌توانید به ایمان برسید. بلوغ انسان در این است که حس انسانی نسبت به دیگران پیدا کند؛ سپس ایمان در یک ظرف آماده‌ای قرار می‌گیرد.

وی در مورد اهمیت حُسن خُلق در گذر از پل صراط اظهار داشت: برای گذر از پل صراط، دو بال لازم است که یکی از آن‌ها توحید است و دیگری حُسن خُلق با مردم. به عبارتی ارتباط با خدا و خلق خدا.

حجت‌الاسلام محمدیان در مورد ابعاد حُسن خُلق گفت: حُسن خُلق، صرفاً حس شوخ‌طبعی نیست؛ بلکه آن است که با بندگان خدا به زیبایی برخورد کنیم و اینکه چیزی که برای خود می‌پسندیم، را برای دیگران هم بپسندیم و با انصاف با دیگران برخورد کنیم.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها