ما مقاوم هستیم/ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

راهیان نور دانش‌آموزی فرصتی برای مرور خاطرات دوران دفاع مقدس است

«موسوی‌نژاد» گفت: امیدواریم اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی فرصتی برای مرور خاطرات دوران دفاع مقدس و تجدید میثاق و عهد و پیمانی با آرمان‌های شهدا و امامین انقلاب باشد.
کد خبر: ۵۷۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ - 15February 2023

راهیان نور دانش‌آموزی فرصتی برای مرور خاطرات دوران دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علیرضا موسوی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در آیین بدرقه کاروان‌های زیارتی دانش‌آموزی راهیان نور استان، اظهار داشت: یکی از تلخ‌ترین و حساس‌ترین دوران‌های انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و رویایی ایران اسلامی با ابرقدرت‌های جهانی و رژیم بعث عراق بود.

وی گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله به واقع جنگ نابرابری بود که با ایستادگی و مقاومت ملت و رزمندگان ایران اسلامی سرانجام به حماسه دفاع مقدس ختم شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تصور تمام شدن جنگ استکبار علیه اسلام، انقلاب و ملت ایران، خیال باطلی است، افزود: امروز استکبار در قامت جنگ ترکیبی اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی، تبلیغاتی و نظامی به نبرد با ارزش‌ها، دستاورد‌ها و باور‌های مردم مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به میدان آمده است.

موسوی‌نژاد با تأکید بر اینکه شهید همیشه شاهد و ناظر است و هرگز از بین نخواهد رفت، اضافه کرد: عاملی که منجر به خلق حماسه ای بزرگ و متحیر ساختن شرق و غرب شد اعتقادات دینی رزمندگان بود که با نثار جان خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم به دست دشمن بیافتد.

وی اردوهای راهیان نور را یکی از راه‌های زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدایی دانست که در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند و افزود: امیدواریم اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی فرصتی برای مرور خاطرات دوران دفاع مقدس و تجدید میثاق و عهد و پیمانی با آرمان‌های شهدا و امامین انقلاب باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اعزام اولین کاروان راهیان نور شامل ۱۸۴ دانش‌آموز دختر پایه متوسطه می‌شود در قالب ۴ دستگاه اتوبوس به این سفر معنوی، تصریح کرد: این سفر ۵ روزه است و پس از پایان سفر دختران، ۱۸۴ دانش‌آموز پسر نیز در اسفند ماه عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور می‌شوند.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: مدت زمان حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی سه شبانه‌روز است و در این مدت راویان، حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و چگونگی طراحی و اجرای عملیات را برای دانش‌آموزان روایت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها