قانون جدید رژیم صهیونیستی علیه مجریان عملیات‌های استشهادی

پارلمان رژیم صهیونیستی قانون لغو اقامت و تبعید فلسطینیانی را که دست به انجام عملیات شهادت‌طلبانه می‌زنند، تصویب کرد.
کد خبر: ۵۷۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ - 15February 2023

قانون جدید رژیم صهیونیستی علیه مجریان عملیات‌های استشهادیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، شامگاه امروز (چهارشنبه)، قانون تبعید و لغو اقامت عوامل عملیات‌های استشهادی را تصویب کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، این قانون به وزیر داخلی رژیم صهیونیستی این اجازه را می‌دهد که اقامت هر فردی را که محکوم به انجام آنچه اقدامات «تروریستی» خوانده شده و از کمک‌های مالی تشکیلات خودگردان فلسطین بهرمند بوده، لغو و او را به کرانه باختری یا نوار غزه تبعید کند.  

این قانون از تأیید اعضای ائتلاف حاکم و اپوزیسیون در اراضی اشغالی برخوردار است و در آن تأکید شده که «لغو اقامت و تابعیت» اسرای فلسطینی و تبعید آن‌ها بعد از سپری شدن دوره محکومیتشان «منوط به حکم وزیر داخلی، وزیر دادگستری و دادگاه اسرائیل است براساس یک جدول زمانی مشخص است.»

طبق این قانون، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی باید با لغو اقامت و تبعید فرد موردنظر طی ۱۴ روز موافقت نماید و وزیر دادگستری نیز باید طی هفت روز و دادگاه طی ۳۰ روز  این تصمیم را تأیید کند.

برابر با این قانون، «شهروندی و تابعیت اسرائیلی» از فلسطینیانی که «از کمک‌های مالی تشکیلات خودگردان برخوردار بوده‌اند» و به انجام آنچه «اقدام تروریستی» خوانده شده، محکوم شده‌اند، سلب خواهد شد و آن‌ها به کرانه باختری و نوار غزه غزه تبعید خواهند شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار